حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینما درگذشت

حبیب الله کاسه سازحبیب‌‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینما صبح روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سینماسینما٬ کاسه‌ساز از چندی پیش برای درمان بیماری سرطان در بیمارستان بستری شده بود٬ اما با وجود مداوای چند ماهه وضعیت جسمی این تهیه‌کننده سینما رو به بهبود نرفت و صبح روز هفته پایانی تیرماه درگذشت.

کاسه‌ساز یکی از تهیه‌کنندگان فعال سینما در زمینه تولید آثار تجربی٬ همچون «کنار رودخانه» ساخته علیرضا امینی و «پرنده‌باز کوچک» و «او» به کارگردانی رهبر قنبری بود. او همچنین فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس نیز تهیه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به «مزرعه پدری» ساخته زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور اشاره کرد و فیلم «اخراجی‌ها» نخستین ساخته سینمایی مسعود ده‌نمکی اشاره کرد.

«ریسمان باز» و «کارناوال مرگ» و «پرسه در مه» از دیگر ساخته‌های سینمایی که کاسه‌ساز تهیه‌ کرده بود.

براساس اعلام پایگاه سینمایی «سوره سینما»  کاسه‌ساز در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته سینما ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته فیلمنامه نویسی از دانشکده سینما و تأتر از دانشگاه هنر شد.

او همچنین در کنار تهیه‌کننده سابقه مدیریتی نیز در سینما دارد که از جمله آن می‌توان به مدیر کل تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد٬ مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد٬ مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد.

سینماسینما درگذشت این تهیه‌کننده سینما را به خانواده او و جامعه سینمایی تسلیت می‌گوید.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 60987 و در روز چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵:۵۶
2024 copyright.