حرف های اصغر فرهادی در گفتگو با رویترز

فرهادیبا اعلام اسامی نامزدهای اسکار و معرفی «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران در میان فهرست‌های نهایی اسکار، توجه جهانی دوباره معطوف ایران شد.

به گزارش سینماسینما، خبرگزاری رویترز این درباره نوشت: ایران روز سه‌شنبه با اعلام نام درام «فروشنده» در میان نامزدهای بخش فیلم خارجی، دوباره به رقابت اسکار بازگشت. یک کمدی آلمانی، فیلمی استرالیایی درباره قبیله‌ای در منطقه پاسیفیک و داستانی از یک فرد بداخلاق از سوئد و یک درام جنگی دانمارکی رقبای «فروشنده» را تشکیل می‌دهند.

اصغر فرهادی کارگردان که سال ۲۰۱۲ نخستین اسکار را برای ایران با درام «جدایی» کسب کرد روز سه شنبه با جدیدترین فیلمش به زبان فارسی با عنوان «فروشنده» بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

در «فروشنده» ارتباط یک زوج ایرانی که در حال بردن نمایش آمریکایی «مرگ فروشنده» به صحنه هستند، تصویر شده اند.

روز سه‌شنبه فرهادی از ایران گفت محدودیت‌های ساخت این فیلم نیز مثل فیلم «جدایی» بود و تغییر نکرده است.

این کارگردان به رویترز گفت: از لحاظ ساخت فیلم من با هیچ مشکلی روبه رو نبودم، اما وقتی فیلم اکران شد با وجود پذیرش وسیع آن از سوی مردم، اقلیتی هستند، اقلیتی خیلی کوچک که تلاش دارند تا مانع ایجاد کنند. این نوع از افراد حتی این نامزدی را نیز به عنوان توطئه درک می‌کنند.

این در حالی است که فیلم «او» برنده جایزه گلدن گلوب در همین بخش، حتی در فهرست اولیه نامزدهای اسکار جایی نیافت. با این حال ایزابل هوپر بازیگر این فیلم در میان نامزدهای زن اسکار جای دارد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 41996 و در روز چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۵:۲۷
2024 copyright.