حرف های پگاه آهنگرانی درباره همکاری جدیدش با مسعود کیمیایی و پرویز پرستویی

پگاه آهنگرانیپگاه آهنگرانی به فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی پیوست. پس از پرویز پرستویی که بازیگر نقش اصلی فیلم است این دومین بازیگری است که اخیرا به این پروژه پیوسته است.

به گزارش سینماسینما، پیش‌تولید «قاتل اهلی» پیش از این نیز یک‌بار آغاز شده بود اما به دلایلی متوقف شد. پگاه آهنگرانی در گفت‌وگویی گفت  که از همان ابتدا از او درخواست همکاری شده بود اما به دلایلی امکان همکاری فراهم نشد: «همان دفعه‌ اول که فکر کنم فروردین ماه بود با من تماس گرفتند که با این پروژه همکاری داشته باشم اما آن موقع سر کار بودم. یعنی همان فیلم مستند خودم و اصلا نمی‌رسیدم. چندباری هم صحبت کردیم اما متاسفانه زمان‌بندی ما به هم نمی‌خورد. تا اینکه دو، سه روز پیش آقای لشکری با من تماس گرفتند که ببینند کار مستندم تمام شده یا نه که خب فیلمبرداری من تمام شده بود و توانستم در کار باشم.»
آهنگرانی که در خانواده‌ای سینمایی بزرگ شده است، معتقد است که همه اهالی سینما دست‌کم در دوره‌ای طرفدار آثار کیمیایی بوده‌اند. «به هر حال آقای کیمیایی آنقدر شخصیت جذابی است که باعث می‌شود آدم دلش بخواهد با ایشان حشر و نشر داشته باشد و البته با ایشان کار کند. به نظرم همه کسانی که در سینما کار می‌کنند در دوره‌ای از طرفداران آقای کیمیایی یا برخی از فیلم‌های‌شان بوده‌اند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و برخی از فیلم‌های‌شان را خیلی دوست داشتم و همیشه هم کنجکاو بودم که با آقای کیمیایی کار کنم.»
پیش از این پرویز پرستویی بارها اعلام کرده بود، دوست دارد با مسعود کیمیایی همکاری کند اما فیلم‌های اخیر او را نمی‌پسندد. سرانجام طلسم این همکاری شکسته شد و پرستویی به عنوان بازیگر اصلی بیست و هشتمین ساخته کیمیایی به گروه اضافه شد. بسیاری از علاقه‌مندان کیمیایی و پرستویی معتقدند همکاری این دو می‌تواند اثری متفاوت را دست‌کم در کارنامه سال‌های اخیرشان ایجاد کند. اما علاوه بر مخاطبان و علاقه‌مندان سینما پگاه آهنگرانی، بازیگر فیلم نیز، حضور پرویز پرستویی در نقش اول فیلم را یکی از دلایل پذیرفتن و جذابیت این پروژه می‌داند: «خب از قبل خبر همکاری پرویز پرستویی با مسعود کیمیایی منتشر شده بود و می‌دانستم که قرار است پرستویی نقش اول «قاتل اهلی» را بازی کند. راستش هر فیلمی که آدم قبول می‌کند بسته‌ای از یک‌سری چیزهاست که تو  به آن دلایل کار را قبول می‌کنی. در مورد کیمیایی خب خودشان خیلی مهم هستند و می‌توانند انگیزه باشند. اما حضور پرستویی هم واقعا تاثیر داشت. یعنی من خودم هم به عنوان کسی که پیگیر بود خبر حضور پرستویی در این فیلم را خواندم و کنجکاوتر شدم.»
او می‌گوید که این ترکیب بازیگران نوید یک اثر متفاوت را می‌دهد. «به نظرم این ترکیبی است که همه را کنجکاو می‌کند که قرار است چه فیلمی از کار دربیاید. در واقع ترکیب تکراری نیست. سال‌ها از آقای کیمیایی فیلم دیدیم ولی خب مثلا می‌شد حدس زد که چه فضایی خواهد بود. اما به نظرم این‌بار ترکیب متفاوت‌تری نسبت به سال‌های اخیر است. به نظرم هم به خاطر فیلمنامه و هم به خاطر ترکیب بازیگران و عوامل پشت دوربین با خود آقای کیمیایی هم که صحبت می‌کردیم این نظر را داشتند که فیلم ویژه‌ای خواهد بود. بهتر یا بدترش را نمی‌دانم! به نظرم ممکن است با کارهای چند سال اخیر آقای کیمیایی متفاوت باشد.» آهنگرانی در سال‌های اخیر در کنار بازیگری مستندسازی را نیز دنبال کرده است. ظاهرا تازه‌ترین پروژه مستند او اثری درباره خانه سینماست که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. علاوه بر این، در مقام بازیگر نیز «خشکسالی و دروغ» پروانه نمایش گرفته، آخرین فیلمش هم «پدیده» به کارگردانی علی احمدزاده بوده است. البته «آه ‌ای عبدالحلیم» که اسمش اخیرا تغییر کرده هم تدوینش تمام شده است و در نوبت اکران قرار خواهد گرفت. به اعتقاد آهنگرانی این فیلم بسیار خوب است و می‌گوید: «آه‌ ای عبدالحلیم جزو فیلم‌هایی از من است که می‌توانم بگویم همه‌چیزش خوب است.»
فیلمبرداری «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی منصور لشکری قوچانی تا چند هفته دیگر در تهران آغاز خواهد شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که علاوه بر پرویز پرستویی و پگاه آهنگرانی، زوج بابک حمیدیان و مینا ساداتیان نیز در این پروژه ایفای نقش خواهند کرد.

منبع: اعتماد

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 18689 و در روز چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸:۴۸
2024 copyright.