حسین محب اهری: گاهی چهره های برجسته دچار دو شخصیت می شوند

حسین محب اهری معتقد است که گاهی چهره‌های برجسته دچار دو شخصیت می‌شوند؛ یک شخصیت زمانی است که در اجتماع حضور دارند و شخصیت دیگر آن‌ها در فضای مجازی است.

به گزارش سینماسینما، این بازیگر با بیان اینکه در فضای مجازی اطلاعات رد و بدل می‌شود، اظهار کرد: من در این فضا حضور ندارم. اما می‌دانم برخی از افرادی که سالم نیستند، در فضای مجازی حضور دارند؛ بنابراین کسانی که فعالیت می‌کنند باید مراقب باشند. هر پدیده‌ای امتیاز مثبت و منفی دارد و فضای مجازی هم مانند یک لبه تیغ است که افراد فعال در آن باید مراقب باشند زیرا وارد دنیایی می‌شوید که تاریک و روشن است؛ البته امتیازهای مثبت بی‌نهایتی هم برای مخاطبان خود دارد.

او با اشاره به اظهارنظر چهره‌های برجسته در فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی نامتناهی است اما در این فضا هم باید حریمی وجود داشته باشد که فردی به عنوان ورزشکار یا هنرمند قبل از آنکه حرفی را بزند، بسنجد که درست است یا نه؛ آیا این حرف را که در فضای مجازی می‌زند در خانواده و اجتماع هم خواهد گفت. این فضا جمعی است اما باید حریمی را داشته باشیم. در واقع اگر فردی پیامی می‌دهد یا اظهارنظری می‌کند باید بداند که بازتاب دارد و افراد مختلف با جایگاه‌ها، نگاه‌ها و سن‌های متفاوت این پیام را می‌بینند؛ بنابراین باید حساب شده و آگاهانه پیام خود را در این فضا مطرح کنند. به دلیل اینکه معلوم نیست این پیام به کدام سمت می‌رود و چند میلیون نفر با حرکت و حرف شما روبه‌رو هستند و تاثیر می‌گیرند.

محب اهری درباره اینکه چهره‌های برجسته خود را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارند، گفت: ما در فضای مجازی با افراد مختلفی روبرو هستیم. بنابراین باید حریمی وجود داشته باشد و فرد خود را به نمایش نگذارد چون ممکن است سوء استفاده کنند و برخی هم علاقه‌ای به دیدن این موارد ندارند. البته هر فردی با توجه به فکر خود و شخصیت اجتماعی، خود را نشان می‌دهد و باید دید که حریم برای آن فرد چه معنایی دارد. اما وقتی در فضای مجازی خود را به نمایش می‌گذارند برای مخاطب مشخص نیست که شخصیت او به چه شکل است. معمولا در زیر پست‌های این افراد نیز کامنت‌هایی گذاشته می‌شود که من هیچ وقت حاضر نیستم این اتفاق برای من بیفتد. به نظرم در کل کار غلطی است و برخی حریم‌ها باید حفظ شود.

بازیگر سریال‌های «دردسرهای عظیم» و «علی‌البدل»، «سربدران» و «محله برو بیا» ادامه داد: هر چیزی مرزی دارد و حتی ممکن است فکری که من دارم باعث آزار برخی از افراد شود. بنابراین موافق نیستم که از این فضا برای ابراز آن چیزی که آن لحظه فکر می‌کنم استفاده کنم. این چهره‌های برجسته گاهی دچار دو شخصیت می‌شوند. یک شخصیت زمانی است که در اجتماع حضور دارند و شخصیت دیگر آن‌ها در فضای مجازی است.

محب اهری که مدتی است با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، درباره وضعیت سلامتی خود گفت: درمان من تقریبا تمام شده و منتظر نتایج آزمایشگاه هستم تا ببینیم نتیجه این دور از درمانم به چه شکل بوده است. یک یا دو ماه طول می‌کشد تا جواب آزمایش‌های من بیاید که بفهمم ادامه درمان خود را باید چگونه پیش ببرم.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 97104 و در روز سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۳:۱۹
2024 copyright.