حضرتی: برخورد با رئیس جمهور اسبق به کدام جرم صورت گرفت؟/ «رستاخیز» را پخش کنید

الیاس حضرتییک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عده‌ای تلاش دارند با ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم و دولت، به سیاه‌نمایی، توهین به رییس‌جمهور و القای ناکارآمدی دولت و رییس جمهور دامن بزنند، این تلاش‌ها را با انگیزه سیاسی و انتخاباتی دانست.

به گزارش سینماسینما، الیاس حضرتی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران هم‌چنین درباره ممانعت از حضور رییس جمهور اسبق در اجرای یک نمایش، گفت: به‌عنوان یک نماینده، از رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور به‌صورت رسمی درخواست می کنم، دلایل این امر را عنوان کنند و بگویند این برخورد به جرم کدام تخلف‌ انجام ‌شده است. من درخواست دارم استنادهای قانونی که منجر به انجام چنین برخوردی با ایشان می‌شود را به اطلاع نمایندگان مجلس برسانند، چرا که به‌راستی ما اطلاعی از این مسائل نداریم و نمی‌دانیم تخلف‌های یک انسان نجیب، با شخصیت و پاک که تا به امروز یک نقطه تاریک درمورد خود و خانواده‌اش پیدا نشده، چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما شاهد تلاش مرموز از سوی برخی افراد هستیم که منجر به ایجاد شکاف و اختلاف میان طبقات گوناگون جامعه می‌شود. در حالی که یکی از گروه‌های موثر و تاثیرگذار کشور اهالی هنر و فرهنگ هستند که به‌عنوان گروه‌های مرجع در جامعه شناخته می شوند اما مدتی است تلاش مرموزی شکل‌گرفته که به بهانه‌های مختلف، میان نظام جمهوری اسلامی و هنرمندان شکاف و دیوار بی‌اعتمادی و رودررویی ایجاد کنند.

مدیر مسوول روزنامه اعتماد ادامه داد:‌ یک نفر در نشریه‌اش با کلماتی زشت و توهین‌آمیز تمام هنرمندان را خطاب قرار می‌دهد و با وجود این‌که هنرمندان طبیعتاً واکنش نشان می‌دهند، خارج از نوبت و به‌شکلی آشکار به این نشریه مجوز نشر مجدد می‌دهند. قطعاً ما با تعطیلی و توقیف این نشریه و مطبوعه‌ای موافق نیستیم اما این‌که تعمداً به ‌شکلی حرکت شود که به جامعه هنری و فرهنگی کشور دهان‌کجی صورت بگیرد، استراتژی وحشتناکی است که هنرمندان و حاکمیت را رودرروی یکدیگر قرار دهند که این مسئله بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

حضرتی با اشاره به وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز برای اجرای کنسرت‌های موسیقی، نیز یادآور شد:‌ در کنار وظیفه وزارت ارشاد برای صدور مجوز برای کنسرت‌ها، نیروی انتظامی و سایر ارکان نیز موظف هستند که خود را با این وزارت‌خانه هماهنگ کنند. اگر می‌خواهیم کشور را یکپارچه اداره کنیم و نشان دهیم که یک دولت تصمیم‌گیرنده وجود دارد، نیروی انتظامی که بنابر قانون زیرنظر وزارت کشور اداره می‌شود، باید با وزارت ارشاد هماهنگ باشد. داستان کنسرت‌ها و برخورد با صحنه‌های هنری و هنرمندان، داستان غم‌انگیزی است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و صفر نیز گفت: خواهش ما این است، در آستانه این ایام عزیز، باتوجه به زحمات فراوانی که برای فیلم «رستاخیز» کشیده شده، این امکان را ایجاد کنند که همه مردم بتوانند از تماشای این فیلم بهره‌مند شوند.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند با ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم و دولت، به سیاه‌نمایی، توهین به رییس‌جمهور و القای ناکارآمدی دولت و رییس جمهور دامن بزنند، اضافه کرد: این تلاش‌ها اقدام‌هایی با انگیزه سیاسی و انتخاباتی است. با این حال، ضربه‌ای که در اثر این بی‌اعتمادی حاصل می‌شود برای کل نظام خواهد بود. در طول دولت‌های بعد از انقلاب هیچ دولت و رییس‌جمهوری تا این حد مورد توهین و هجمه قرار نگرفته است. البته همیشه گروه‌هایی بوده‌اند که نسبت به فعالیت دولت‌ها و حتی احزاب سیاسی، برخوردی توهین‌آمیز داشتند اما هنگامی که کار به نهادهای مختلف، تریبون‌های نماز جمعه و خبرگزاری‌های وابسته به نهادها و ارگان‌های مختلف هستند، کار پیچیده‌تر می‌شود.

وی اضافه کرد: توصیه‌ام به همه این دوستان این است که برای دستیابی به یک نتیجه کوتاه‌مدت انتخاباتی، نظام جمهوری اسلامی را زیرسوال نبرند و سیاه‌نمایی علیه نظام را دامن نزنند. ما علاقمندیم در کشور یک قانون و یک روش ایجاد شود. این‌گونه نباشد که زمانی در دولت گذشته، هنگامی که از عملکرد ناصحیح دولت در عرصه اقتصاد انتقاد می‌کردیم، با ما برخورد می‌شد و به‌عنوان سیاه‌نمایی احضار می‌شدیم اما امروز همگی همدل شده‌اند و نذر کرده‌اند که حتی یک نقطه مثبت در کارنامه دولت نبینند و به گونه‌ای بر طبل ناامید و یاس می‌کوبند.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23842 و در روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۵:۵۶
2024 copyright.