حضور برنامه‌ریز جشنواره «سینمادورئل» فرانسه در سینماحقیقت

کارین برناسکنی برنامه‌ریز و عضو هیات انتخاب جشنواره «سینمادورئل» فرانسه، یکی از میهمانان یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» است که برای شرکت در این رویداد به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش سینماسینما، برناسکنی عصر ۲۲ آذرماه ۹۶ با حضور در بازار فیلم مستند سینماحقیقت، پیرامون شرکت در چشنواره‌های جهانی فیلم مستند به گفتگو با مستندسازان ایرانی می‌پردازد.
کارین برناسکنی Carine Bernasconi فارغ‌التحصیل تئوری و فلسفه فیلم از دانشگاه لوزان سوئیس است. وی بیش از ۱۵ سال به عنوان برنامه‌ریز با جشنواره‌های مهمی چون «لوکارنو» و «ویزیون دورئل» سوئیس و «سینمادورئل» فرانسه همکاری کرده است.
در حال حاضر برناسکنی عضو کمیته انتخاب جشنواره سینمادورئل فرانسه است که چهلمین دوره آن در ماه مارس ۲۰۱۸ در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو شهر پاریس برگزار خواهد شد.
وی برای شبکه معروف ARTE فرانسه به تولید مشترک فیلم مستند نیز می‌پردازد.
کارین برناسکنی در حال گذراندن تز دکترای خود با موضوع تئوری فیلم در سینمای ایران هست.
گفتنی است که یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت در بخش ویژه‌ای، به مرور فیلم‌های منتخب جشنواره «سینمادورئل» فرانسه می‌پردازد. این فیلم‌ها عبارتند از: آماده به خدمت (آلیس دیوپ/ فرانسه)، خلاصه داستان بلند (ناتالی بوکچین/ آمریکا)، رویایی‌ها (راس بکرمن/ اتریش)، ماما سرهنگ (دیودو هامادی/ فراهسه- کنگو) و همچون درون یک آینه (یی چویی/ چین)
سینمادورئل یکی از معتبرترین جشنواره‌های مستند جهان است که در سال ۱۹۷۸ توسط کتابخانه عمومی اطلاعات BPI فرانسه و با حمایت مرکز ملی تحقیقات علمی CNRS این کشور تاسیس شده است.
بنیانگذاران این جشنواره، «ژان روش» مستندساز و مردم‌شناس مشهور فرانسوی، رئیس مرکز ملی تحقیقات فرانسه CNRS، مدیر سینماتک پاریس، واضع جریان سینماوریته در سینمای مستند جهان و کارگردان آثار مستند برجسته‌ای چون شکار شیر با تیروکمان، اربابان دیوانه، جادوگران سیاه، آنیگما، من یک سیاه و همینطور «ژان میشل آرنولد» دبیرکل سینماتک پاریس، معاون رئیس یونسکو و مدیر بخش تصویری و رسانه‌ای CNRS بودند.
*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی «چارسو» شهر تهران برگزار خواهد کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 73475 و در روز سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۶:۳۵
2024 copyright.