حضور دو کارگردان ایرانی در لیست نهایی نامزدهای آکادمی فیلم اروپا

امیلی عاطف و علی عباسی دو کارگردان ایرانی در لیست نهایی نامزدهای آکادمی فیلم اروپا که روز گذشته اعلام شد، قرار گرفتند.

 

به گزارش سینماسینما، دو کارگردان ایرانی در لیست نهایی نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا قرار گرفتند.

امیلی عاطف کارگردان فیلم «سه روز در کیبرون» نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده است و ماری بومر بازیگر نقش رومی اشنایدر در این فیلم نیز در رشته بهترین بازیگر زن نامزد دریافت جایزه شده است. «سه روز در کیبرون» در مسابقه جشنواره برلین حضور داشت.

از سوی دیگر علی عباسی با نامزد شدن در چهار رشته برای فیلم «مرز» از کشور سوئد در جایگاه قابل قبولی قرار گرفت.

فهرست کامل نامزدهای رشته‌های گوناگون روز شنبه دهم نوامبر از سوی آکادمی فیلم اروپا به ریاست ویم وندرس کارگردان آلمانی اعلام شد.

فیلم «مرز» که پیش از این جایزه بزرگ نوعی نگاه را در جشنواره کن بدست آورده بود و از سوی سوئد به عنوان نامزد بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به آکادمی اسکار پیشنهاد شده بود، توانست در لیست منتشر شده آکادمی فیلم اروپا در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین سناریو و همچنین بهترین بازیگر زن نامزد شود.

مراسم آکادمی فیلم اروپا روز ۱۵ دسامبر در شهر سوویل اسپانیا برگزار خواهد شد. در سی و یکمین دور این مراسم بیش از سه هزار نفر عضو این آکادمی رای می‌دهند.

فیلم «مرز» از نهم ژانویه در فرانسه به نمایش درآمد و ماهنامه معتبر پوزیتیف پرونده مفصلی درباره این فیلم تدارک دیده است.

سایر فیلم‌های اروپایی حاضر در این دوره عبارتند از «جنگ سرد» از لهستان، «دگمن» از ایتالیا، «دختر» از بلژیک، «خوشبخت همچون لازارو» از ایتالیا.

کارشناسان و مسئولان سینمای اسپانیا نیز فیلم «همه می‌دانند» اثر اصغر فرهادی را برای حضور در این دوره آکادمی فیلم اروپا پیشنهاد داده بودند که در هیچ رشته‌ای کاندید نشد. همچنین از سوی فرانسه فیلمی در رشته بهترین فیلم و بهترین کارگردانی انتخاب نشده است.

در مجموع ۴۹ فیلم اروپایی در رشته‌های گوناگون نامزد دریافت جایزه در رشته‌های مختلف شده‌اند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 99608 و در روز یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰:۴۷
2024 copyright.