حضور پررنگ بازیگران سیاه‌پوست در بین نامزدهای جوایز امی/ تبعیض‌ جنسیتی همچنان ادامه دارد!

بازیگران سیاه‌پوست در فهرست نامزدهای هفتادودومین دوره جوایز امی حضور پررنگی داشته و رکورد جدیدی برجای گذاشتند.

به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، آکادمی تلویزیون آمریکا شب گذشته رکورد تعداد نامزدهای سیاه‌پوست حاضر در بخش جوایز بازیگری امی را شکست. در مراسم اعلام نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۰ که شب گذشته به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار شد، ۳۴.۳ درصد نامزدهای بازیگری از بین بازیگران سیاه‌پوست انتخاب شدند.

امسال در مجموع ۱۰۲ نفر به بخش‌ نامزدهای بهترین بازیگر نقش اصلی، مکمل و مهمان در دسته کمدی، درام و سریال محدود، این جایزه راه یافتند که ۳۵ نفر از آنها سیاه‌پوست بودند. از جمله این بازیگران می‌توان به مایا رودولف، بیلی پورتر، استرلینگ کی. براون، زندیا، آنتونی آندرسون، دان چیدل، ایسا رای، تریسی الیس راس، رجینا کینگ، جرمی پوپ، اُکتِویا اسپنسر و کری واشنگتن اشاره کرد.

حضور بازیگران سیاه‌پوست در بین نامزدهای امسال جوایز امی به نسبت دوره گذشته (۱۹.۸%) افزایش قابل توجهی داشت. رکورد بیشترین تعداد نامزدهای سیاه‌پوست به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که این گروه تنها ۲۷.۷% نامزدها را به خود اختصاص دادند.

فرانک شرما مدیرعامل آکادمی تلویزیون دیشب در آغاز برنامه اعلام نامزدها گفت: سال ۲۰۲۰ تنها به بحران شیوع کرونا خلاصه نمی‌شود. امسال همچنین شاهد یکی از بزرگترین مبارزات تاریخ برای تحقق عدالت اجتماعی بودیم. این وظیفه ماست که از این رسانه (تلویزیون) برای ایجاد تغییر استفاده کنیم. این در حیطه قدرت و مسئولیت تلویزیون است که صداهایی را که باید شنیده شود تقویت کرده و داستان‌هایی که باید گفته شوند را تعریف کند زیرا تلویزیون ذاتا همه ما را به هم پیوند می‌دهد.

تبعیض ادامه دارد

با وجود تغییرات مثبت اعمال شده، مبارزه برای دربرگیری و تنوع همچنان ادامه دارد. اگرچه تعداد نامزدها از بین این اقلیت نژادی افزایش یافته اما هنوز با برابری فاصله زیادی دارد. همچنین تبعیض جنسیتی در بخش نامزدهای بهترین نویسنده و کارگردان هنوز در جریان است. از ۴۰ نامزد بهترین نویسنده درام، کمدی، سریال/فیلم تلویزیونی محدود، جُنگ رنگارنگ، مستند یا برنامه غیرداستانی امسال تنها ۱۳ نفر (۳۲.۵%) زن بودند.

در بین ۴۷ نامزد هفت شاخه بهترین کارگردانی نیز تنها ۱۵ زن حضور داشتند که ۳۱.۹% کل نامزدها را تشکیل می‌دهد.

دور نهایی رای‌گیری‌ها برای انتخاب برگزیدگان هفتادودومین دور جوایز امی در بخش برنامه‌های ساعات پربیننده تلویزیون، از ۲۱ تا ۳۱ اوت امسال (۳۱ مرداد تا ۱۰ شهریور) انجام می‌شود.

مراسم اعلام اسامی برندگان و اهدای جوایز نیز روز یکشنبه ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور ۹۹) در یک برنامه زنده تلویزیونی به مجری‌گری جیمی کیمل (Jimmy Kimmel) برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 139682 و در روز چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۶:۵۴
2024 copyright.