حضور پررنگ فیلم دشت خاموش در جشنواره های هند

سینماسینما، عسل عباسیان:فیلم سینمایی “دشت خاموش” پس از حضور در جشنواره بین المللی فیلم کرالا به جشنواره های فیلم چنای ، پونا و یاشوانت کشور هندوستان راه یافت.
“دشت خاموش” که تا کنون حضور موفقی در جشنواره های معتبر جهانی داشته، به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری می باشد.
علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، مجید فرهنگ و تورج الوند بازیگران اصلی این فیلم هستند.
– بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی کرالا از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ فوریه (۲۴ بهمن تا ۱ اسفند) در مرکز ایالت کرالا و چهار شهر دیگر این ایالت برگزار می گردد و دشت خاموش در بخش سینمای جهان این جشنواره به نمایش در می آید.
– هجدهمین دوره جشنواره بین المللی چنای از تاریخ ۱۸ تا ۲۵ فوریه (۳۰ بهمن تا ۷ اسفند) در شهر چنای برگزار می گردد و دشت خاموش را به نمایش می گذارد.
– نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی پونا از تاریخ ۴ تا ۱۱ مارس (۱۴ تا ۲۱ اسفند) در شهر پونا برگزار می گردد و دشت خاموش در بخش سینمای جهان این جشنواره به روی پرده می رود. وجود بهترین انستیتوی سینما و تلویزیون هند و همچنین بودن مرکز آرشیو سینمای ملی هند در این شهر، باعث شده که شهر پونا از مهم ترین مراکزسینمایی این کشور باشد.
– یازدهمین دوره جشنواره بین المللی یاشوانت از تاریخ ۱۳ تا ۱۸ مارس (۲۳ تا ۲۸ اسفند) در شهر مومبای(بمبئی) برگزار می گردد و دشت خاموش در این جشنواره بین المللی به نمایش در می آید.
– فیلم «دشت خاموش» علاوه بر کسب سه جایزه از جشنواره ونیز شامل تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق ها، جایزه ی انجمن منتقدان بین المللی جهان (فیپرشی) و جایزه اعتماد ملی ایتالیا و کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره ی سابورسیو کرواسی، در جشنواره های استکهلم، توکیو، شبهای سیاه تالین، سنگاپور ، وایادولید اسپانیا، فلورانس ایتالیا نیز حضور داشته است.
دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مسعود امینی تیرانی(مدیر فیلمبرداری)، ناهید عزیز صدیق(مشاور کارگردان)، سارا یاوری(تدوینگر)، حسن مهدوی(طراحی و ترکیب صدا)، وحید رضویان(صدابردار)، فواد قهرمانی(آهنگساز)، پویان درزی(برنامه ریز)، مسعود قدسی(دستیاراول کارگردان)، جاوید جاویدنیا(طراح صحنه و لباس)، نوید میرالی(طراح گریم)، سامان مجدوفایی(تصحیح رنگ و نور)، مهران رضایی(منشی صحنه) و محمود بهرامی و علیرضا میرزایی(مجریان طرح) .
– فیلم “دشت خاموش “، از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوودHFPA جهت شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی به هفتاد و هشتمین دوره مراسم گلدن گلوب معرفی شده بود و احمد بهرامی از طرفHFPA جهت شرکت در یک دوره سه هفته ای برای آشنایی با صنعت فیلمسازی آمریکا و در ادامه ساخت فیلم به هالیوود دعوت شده است.
– پخش بین المللی فیلم “دشت خاموش” بر عهده شرکت پرشیا فیلم به مدیریت علی قاسمی است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 151004 و در روز دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳:۰۲
2024 copyright.