حقایقی درباره فیلم درکوچه های عشق خسرو سینایی به بهانه نمایش آن در خانه سینما

سینماسینما، محمد تاجیک – در کوچه‌های عشق که قرار است فردا در کانون فیلم خانه سینما به نمایش در بیاید  از ساخته های مهم خسرو سینایی محصول سال ۱۳۶۹ است.حمید فرخ نژاد بازیگر مطرح سینما ،بازیگری  در سینما را با بازی دراین فیلم  آغاز کرده است.
به گزارش سینماسینما، داستان این فیلم درباره جوانی آبادانی است که پس از پایان جنگ به همراه خانواده‌اش قصد بازگشت به شهر خود را دارند در هنگام مراجعه به شهر و دیدن خرابیهای موجود دچار شک و تردید می‌شود…

بازیگران:‌مهدی احمدی، یوسف جوکار، بهرام زندی، محمدابراهیم جعفری، حمید فرخ نژاد، لوون خانکدیان، بهناز رودانی، علی گله دری، رضا پژوهی، عبدالرضا باغبان

سینایی: کیارستمی به من گفت که «خسرو! فیلم «در کوچه های عشق» ات را خیلی بیشتراز عروس آتش دوست داشتم»
خسرو سینایی در گفت وگویی با ساناز قنبری در جام جم دربارع این فیلم گفته : زمان فیلم عروس آتش ، مرحوم کیارستمی به من گفت که «خسرو! فیلم «در کوچه های عشق» تو را من خیلی بیشتر دوست داشتم». فیلمی را که هیچکس ندید و به آن اهمیتی نداد.

در کوچه های عشق کم هزینه 

در “کوچه‌های عشق“ ارزان ترین فیلمی بودکه به گفته سینایی در این مملکت ساخته شده و او فقط با ۵۰۰ هزار تومان این فیلم را ساخت همین فیلم در بخش نگاه ویژه کن پذیرفته شد و به بیست جشنواره رفت ولی باز با من دو هفته قرارداد نمایش در سینماها بستند و سر سه روز آن را برداشتند. وقتی او از آپارتچی علت این کار را می پرسد او می گوید: این فیلم با صدای سرصحنه تولید شده و “هد” دستگاه ما هم از اول انقلاب خراب است و مردم این فیلم را نمی‌فهمند! خوب با این وضعیت سینایی چه بگوید؟

برای ساخت این فیلم به کمپ‌های مهاجرین جنگی رفتم

خسرو سینایی در نشستی در آذر ۹۴ در پردیس هویزه در خصوص فیلم «در کوچه‌های عشق» گفته است : این فیلم اولین و آخرین فیلم من است که آن را بدون فیلم‌نامه ساختم، در واقع من برای ساخت این فیلم به کمپ‌های مهاجرین جنگی در شهرهای مختلف رفتم و از آن‌ها خواستم تا روی کاغذی هر آن‌چه از اولین روز آغاز جنگ در یاد دارند برای من بنویسند.این فیلم برای من فیلمی داستانی با تکنیک مستند است، البته فیلمی هم دارم که مستند با تکنیک داستانی باشد و این به آن دلیل است که می‌خواهم سینما تنها حرفه من نباشد بلکه چالشی برای من باشد و تکرار کردن کاری که سال‌ها است همه انجام می‌دهند چندان برایم جذاب نیست.

ماجرای حمله شدید فیلمسازان ژانر جنگ به سینایی به خاطر فیلم در کوچه های عشق

او درادامه گفته بود: خوشحالم که سه نفر از عوامل شناخته شده این روزهای سینما یعنی حمید فرخ‌نژاد، علی لقمانی و مهدی احمدی با فیلم «در کوچه‌های عشق» وارد دنیای فیلم بلند شده‌اند.زمانی که فیلم «در کوچه‌های عشق» را ساختم خیلی شدید مورد حمله فیلم‌سازان ژانر جنگ قرار گرفتم که یکی از آن‌ها مدتی قبل به دلیل رفتار آن زمانش از من عذرخواهی کرد.خسرو سینایی در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر این که چگونه بعضی از صحنه‌های فیلم «در کوچه‌های عشق» مشمول ممیزی نشد، با خنده گفت: سال‌ها زمان می‌برد تا بدانی چگونه فیلم بسازی که نتوانند سانسور کنند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 112673 و در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۳:۰۸
2024 copyright.