حلالیت طلبی نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» از معتمدآریا

سینماسینما، حبیب احمدزاده: شب قدرت مبارک باد سید ناصر عزیزم

  • اگر ملائک در این شب قدر تماما جمع شوند باز نمی توانند مدحی از مردانگی و جوانمردی سید ناصر حسین پور را بر تک تک ذرات این جهان بی ادب امروز ما بنویسند.
  • اول از جای دیگری آغاز می کنم: تهیه کننده فیلم مارمولک  روزی برایم تعریف کرد وقتی این فیلم در سینماها به نمایش درآمده بود . مسئولی از ارشاد برای جلسه حضوری ما را فرا خواند و گفت که عالم بزرگواری از قم فرمودند که این فیلم وهن روحانیت است و با این فیلم مبارزه خواهند کرد و بهتر است خودتان فیلم درحال اکران را پایین بیاورید . ما نیز چنین کردیم مدتها بعد از دفتر همان عالم زنگ زده و فردی خواستار دیدار شد. با ناراحتی پذیرفتیم و ایشان تشریف آوردند و گفتند که عالم بزرگوار اکنون به نتیجه رسیده اند که سخنشان در اثر اطلاعات غلط بوده و اکنون حلالیت می طلبند و چگونه می توانند جبران کنند؟
    همان موقع این سوال برایم پیش آمد که حق الناسی تضییع شده و این عالم صاحب فتوا نمی دانند که جز خسارت مادی ، همانگونه که در میان عوام و مذهبیون آبرویی برای سازندگان فیلم نگذاشتند باید در آشکار نیز از ایشان اظهار و درخواست طلب بخشش کنند و آیا تکفیر در آشکار وعذرخواهی درخفا در نزد خدا با هم برابرند ؟
  • چند وقت پیش برادر عزیز جانبازم در مقابل تعریف سرکار خانم فاطمه معتمدآریا از کتاب ایشان که در اسارت نوشته شده (پایی که جا ماند) نامه سرگشاده ای نوشته بودند سراسر شکایت و مذمت از این هنرمند … که بر پایه اطلاعات غلط و اشتباه رایج در فضای مجازی بود. دوستانی از جانبازان و آزادگان با ایشان تماس گرفته و نکاتی را به عرض رساندند و ایشان پس از آگاهی به غلط بودن بسیاری از موضوعات مورد اشاره در یادداشت خود دو بزرگواری کردند که حقا از چنین مردانی برمی آید و بس. اول با خود سرکار خانم معتمدآریا تماس گرفته و عذر تقصیر و حلالیت خواستند و دوم و اصلتر در همین شب قدر و در صفحات مجازی خود به این اشتباه غیر عمدی و برپایه اطلاعات خناسان، بدون هیچ توجیه و پرده پوشی صراحتا اعتراف و از همه خوانندگان نامه قبلی و نیز سرکار خانم معتمدآریا حلالیت خواستند.
  • می دانم که او خواست آبرویش را با خدا معامله کند و نه با حفظ اشتهارش به بی خطایی در نزد دیگران مسئله شیطانی حفظ اشتهار دروغین که در وجود همه ماست از روشنفکر تا مذهبی… بدون نگریستن به دیگران ما نیز چنین نیستیم؟ با فوروارد هزاران خبر بی سند.
    سیدم درود بر شرفت که برعکس همه ما مدعیان، مسلمانی و انسان واقعی بودن را دوباره به ما یادآوری کرده و باز آموختی. شب قدرت مبارک
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 113091 و در روز دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰:۲۶
2024 copyright.