حمایت کارگردان «مکس دیوانه»‌ از حرکت اعتراضی اصغر فرهادی

فرهادیجرج میلر از تصمیم اصغر فرهادی برای شرکت نکردن در مراسم اسکار پشتیبانی کرد.

به گزارش سینماسینما، کارگردان «مکس دیوانه:‌ جاده خشم» در انتقاد از فرمان اجرایی تبعیض‌آمیز ترامپ برای ممانعت از ورود اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا نوشت: «این دیوانگی محض است. این دیوانگی بی‌منطقی است که بر آمریکا و باقی جهان تاثیر خواهد گذاشت.»

این فیلمساز استرالیایی فرهادی را هنرمندی بزرگ خواند و کار او در پشتیبانی از دیگر هم میهن‌های خود را ستود. او در پشتیبانی از اصغر فرهادی گفت: «آنچه فرهادی گفت کاملا درست و به‌جا بود. من با او موافقم و به گمان من بسیاری دیگر هم با او موافق هستند.»‌

او در ادامه افزود: «او هنرمند بزرگ و ایرانی برجسته‌ای است اما در این میان تکلیف افرادی که به اندازه او مشهور نیستند چه می‌شود؟ این مشکل دیگران هم هست. تنها می‌توان گفت این دیوانگی است و به نظر من بیشتر از این نیز در راه است.»

میلر سال گذشته در هشتادوهشتمین دوره اسکار با فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» حضور داشت. «مکس دیوانه: جاده خشم»‌ در نهایت با شش جایزه از اسکار هشتاد و هشتم بیرون آمد. این کارگردان سال گذشته میلادی ریاست هیات داوران شصت‌ونهمین دوره جشنواره فیلم کن را برعهده داشت.

فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی نیز نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با رای هیات داوران جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

اصغر فرهادی سال ۲۰۱۲ جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار را از آن خود کرد. این کارگردان امسال نیز با فیلم «فروشنده» به جمع پنج نامزد نهایی اسکار راه یافته است.

منبع: خبر آنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 42870 و در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۸:۰۵
2024 copyright.