حمله تندکیهان به داروغه زاده و فیلم های رفع توقیف شده

کیهان نوشت: چرا «داروغه»‌های سینمای ایران که از نمایش فیلم‌های حامی فتنه و تحریف‌کننده واقعیت‌های تاریخی حمایت می‌کنند، زمینه را برای ساخت فیلم‌های روشنگر و آگاه‌کننده درباره فتنه فراهم نمی‌کنند؟
سازمان سینمایی دولت دوازدهم در آغاز فعالیت این دولت قصد نمایش فیلم‌هایی را دارد که دولت یازدهم مانع از نمایش آنها شده بود. سال ۸۸ نیز سازمان سینمایی دولت دهم، نمایش فیلم‌های مسئله دار و به اصطلاح توقیفی را در دستور کار خود قرار داد. این تصمیم البته صرفا نقش یک مسکن را داشت، چون مشکل فیلم‌های مسئله دار نه تنها هیچ گاه حل نشد بلکه در دولت یازدهم نیز شدیدتر شد.
ریشه اصلی مشکل آنجاست که برخی از فیلمسازها برای یک فیلمنامه، مجوز ساخت می‌گیرند اما در طول تولید، فیلمنامه اولیه را تغییر می‌دهند و در نهایت فیلم تولید شده از آنچه مجوز گرفته کاملا متفاوت می‌شود. به نظر می‌رسد که سازمان سینمایی به جای اقدامات مقطعی که بیشتر یک نمایش و مانور تبلیغاتی و سیاسی محسوب می‌شود، باید منافذ و عوامل ساخت فیلم‌های تنش زا و ضدفرهنگی را ببندد یا حداقل کاهش دهد.
برخی از فیلم‌هایی که اعلام شده قرار است روی پرده سینماها بروند، به طور آشکار و علنی به حمایت از فتنه سال ۸۸ می‌پردازند و واقعیت‌های این بخش از تاریخ را تحریف کرده‌اند. مسئولان سازمان سینمایی درباره این موضوع چه توضیحی خواهند داشت؟ چرا «داروغه»‌های سینمای ایران که قبلا از نمایش فیلم‌های حامی فتنه و تحریف‌کننده واقعیت‌های تاریخی در جشنواره فیلم فجر حمایت کرده بودند و حالا برای نمایش عمومی این فیلم‌ها در سینماها تلاش می‌کنند، زمینه را برای ساخت فیلم‌های روشنگر و آگاه‌کننده درباره فتنه فراهم نمی‌کنند؟ آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب پیش از این بر روشنگری درباره فتنه تأکید نموده بودند.
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 66334 و در روز یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸:۵۱
2024 copyright.