حوزه‌هنری چه مساله‌ای با«مالاریا»دارد؟/ جشن توافق هسته‌ای مشکل فیلم است؟

پرویز شهبازی مالاریاکارگردان فیلم سینمایی «مالاریا» حدس می‌زند تنها نکته‌ای که می‌تواند موجب تحریم فیلم از سوی حوزه هنری شده باشد صحنه‌های جشن هسته‌ای است.

به گزارش سینماسینما، «مالاریا» یکی از تازه‌ترین فیلم‌های تحریمی حوزه هنری است که دلیل روشنی هم برای این تحریم اعلام نشده است.

پرویز شهبازی درباره آنچه که می‌تواند دلیل این تحریم باشد، حدس خود را چنین بیان کرد: «من حدس می‌زنم حوزه هنری به خاطر نمایش شادی مردم در جشن توافق هسته‌ای فیلم را تحریم کرده باشد. تمام این صحنه‌ها هم مستند و واقعی هستند. هر چقدر فکر می‌کنم علت دیگری پیدا نمی‌کنم.»

او ادامه داد: «آخر «مالاریا» چه دارد که تحریم بشود؟ بعد از جشنواره اداره نظارت ارشاد یک لیست ده موردی از سانسور فرستاد که برای دریافت پروانه نمایش اعمال کردیم. گفتند فیلم باید برای افراد زیر ۱۵ سال هم ممنوع باشد. گفتیم چشم. فصل مناسب اکران هم که گذشت. حالا حوزه هنری تحریم کرده.»

او سخنان خود را با طرح این پرسش‌ها پایان داد: «جشن توافق هسته‌ای را دربیاوریم؟ چه کار بکنیم؟ اگر قرار هست از این پس از شما هم لیست بگیریم بفرمایید.»

«مالاریا» با بازی ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی، حضور موفقی در جشنواره‌های ونیز ایتالیا، ورشو لهستان، بوسان کره جنوبی، شیکاگو امریکا و… داشت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 36995 و در روز یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵:۳۴
2024 copyright.