حیدریان و ایوبی در یک نشست

حیدریان و ایوبی در یک نشست

یک روز پس از اعلام حکم محمد مهدی حیدریان و رفتن حجت‌الله ایوبی از سازمان سینمایی،این دو مدیر فرهنگی در کنار هم در یک نشست تخصصی نشستند.

به گزارش سینماسینما،  معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری گفت: کشور نیازمند عدالت فرهنگی است و تمام امکانات فرهنگی و هنری در سراسر کشور باید به صورت یکسان درآید.

محمد مهدی حیدریان صبح ۱۸ اسفند ماه در نشست تخصصی سینمایی در دومین روز از کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: تغییرات تکنولوژی باعث شده است که امروزه هر فردی خبرنگار، فیلمساز و… باشد، بنابراین باید براساس این تغییرات مدیریت فرهنگی را پیش ببریم.

وی با تاکید بر تربیت نیروهای انسانی متخصص در حوزه سینمایی ، افزود: در سراسر کشور ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری وجود دارد و ما به عنوان نیروهای فرهنگی باید با از تغییرات و تهدیدات موجود به عنوان فرصت بهرههای کافی را ببریم.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی به عنوان مرجع سیاستگذار، ناظر حامی در حوزه فعالیتهای سینمایی کشور است و نیازمند نیروهای کیفی هستیم.

حیدریان بر تقویت این حوزه در آینده تاکید کرد و گفت: باید نهضت راه بیاندازیم. سینمای جوان، باشگاه مشترک است و باید با تقویت استان‌ها و شهرستانها به تامین نهضت تولید محتوا کمک شود.
رییس سازمان سینمایی افزود: تقویت بخش آموزشی و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی در این حوزه ضروری است.

وی با تاکید بر ایجاد فهم مشترک از مسایل ادامه داد: یکی از شاخصهای مدیریت فرهنگی توجه به فضای سینمایی است و باید برای ارتقای این حوزه تمام تلاش خود را بکار بگیریم.

کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز در تالار وحدت در حال برگزاری است.

ایوبی به دستاوردهایش اشاره کرد

همچنین حجت‌الله ایوبی گفت: نمایش همزمان فیلم‌های سینمایی به طور همزمان در تهران و شهرستان‌های سراسر کشور، از جمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در عرصه سینمایی کشور است.

رییس پیشین سازمان سینمایی، سمعی و بصری در نشست تخصصی سازمان سینمایی، سمعی و بصری در دومین روز از کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب افزود: سینما نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگی و هنری کشور دارد و توجه به آن ضروری است.

وی ادامه داد: روزی که مسوولیت این سازمان را پذیرفتم، اصناف مختلف این حوزه از جمله خانه سنیما با مشکلات بسیاری مواجه بودند و با تعطیلی سینماها روبرو بودیم به گونهای که تصور میشد، کار سینما تمام شده است.

ایوبی در عین حال تصریح کرد: بحران مخاطب در این حوزه به اوج رسیده بود، سالن‌های سینمایی رو به تعطیلی بودند و با بحران هویت در فیلم مستند مواجه بودیم.

رییس پیشین سازمان سینمایی اظهارکرد: در  دولت تدبیر و امید سینماها دیجیتالی شدند و توجه جوانان به این عرصه به اوج خود رسید.

وی افزود: امروز شاهد موج بازگشایی سینماها، ساخت ١٢٠ سالن سینمایی در دست اقدام، تحول در زیرساخت ها و… هستیم.

ایوبی ادامه داد: آشتی مردم با سینما در دولت تدبیر و امید بوجود آمد، طرح سینما سلام در این دوره شکل گرفت و شاهد موج زیادی از استقبال مردم از سالنهای سینمایی بودیم.

وی با اشاره به حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی افزود: این بنیاد دارای کارنامه درخشانی است ، در گذشته تعداد حمایت از فیلم‌ها اندک بود ولی در این دوره بیش از ۶٠ فیلم سینمایی فاخر با حمایت دولت ساخته شد.

ایوبی در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای این سازمان در دولت تدبیر و امید گفت: در این دوره خانه سینما دوباره به فعالیت خود ادامه داد.

کنگره مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز در تالار وحدت در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 48427 و در روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶:۰۳
2024 copyright.