«خاطرات پاییزی» ۲ جایزه از جشنواره ونزوئلا گرفت

فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» از هشتمین جشنواره پنج قاره ونزوئلا ۲ جایزه دریافت کرد.

به گزارش سینماسینما، جایزه ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی و موسیقی در هشتمین جشنواره پنج قاره ونزوئلا در حالی به «خاطرات پاییزی» تعلق گرفت که فیلم‌هایی از ۲۳ کشور جهان در ۷۷ بخش این جشنواره با هم رقابت می‌کردند.

فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده و ویکتور ویلهلم، عاشقانه‌ای ضد جنگ است که در سکوت کامل خبری و با عوامل اروپایی در مرز اوکراین و اسلوواکی فیلمبرداری شده است.

این فیلم تولید مشترک سینمای ایران، جمهوری چک و اکراین است که با هزینه شخصی و بدون کمک دولتی ساخته شده است.

«خاطرات پاییزی» پیش از این جایزه ارکیده طلایی، بهترین فیلم جشنواره Aab هند و نشان یادبود قربانیان جنگ سازمان ملل و اتحادیه اروپا را از آن خود کرده بود و تاکنون در ۱۲ جشنواره بین‌المللی شرکت داشته و در نوبت اکران آذر ماه سینماهای «هنر و تجربه» است.

این فیلم به طور کامل در مرز اکراین و اسلوواکی با بازیگران اروپای شرقی فیلمبرداری و تمام مراحل فنی آن در اروپا انجام شده است.

«خاطرات پاییزی» قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آوارگی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

در فیلم «خاطرات پاییزی» نازنین احمدی شاهپورآبادی به عنوان بازیگر نقش اول زن در کنار بازیگران اروپای شرقی ایفای نقش می‌کند.

دیگر عوامل فیلم «خاطرات پاییزی» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: دیمیتری ویشنیاک، مدیر صداگذاری: نیک استریلِسکی، تدوین: الکسانددر نِدبایف، طراح لباس: آلِنا زاویدیوسکا، طراح صحنه: رُسلان پیساچِنکو، طراح چهره‌پردازی: گریم: کاترینا ستارُوُیتووا، موسیقی متن: رُمان کروتین، انتخاب بازیگر: ویکتوریا لینهارتووا، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71699 و در روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۲:۲۰
2024 copyright.