خاطره‌ای که غزاله سلطانی از آخرین وداع عزت‌الله انتظامی با حمید سمندریان منتشر کرد + ویدئو

غزاله سلطانی، فیلمساز در سالروز درگذشت حمید سمندریان در صفحات مجازی خود نوشته‌ای را درباره واکنش عزت‌الله انتظامی به مرگ سمندریان منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، او نوشت: «صبح ۲۲ تیرماه ۱۳۹۱ آقای انتظامی بهم مسیج زد: حمید رفت. بهش زنگ زدم، گریه امان حرف زدن نمی‌داد. با هم برای بدرقه به خانه هنرمندان رفتیم. هوا گرم بود، محوطه و سالن هم مملو از جمعیت. در مراسم بعد از صحبت کوتاهی وارد سالن شد تا نفسی تازه کند، کنارش بودم که مبادا کاری داشته باشد.

یک مرتبه آقای سرسنگی آمد، دستش را گرفت و با هم به راهرو سمت راست پیچیدند و وارد اتاقی شدند. دیدم پیکر استاد سمندریان پیچیده در پارچه ترمه روی میز است. آقای انتظامی آنقدر بی‌تاب شده بود که نزدیک بود از حال برود. با گریه می‌گفت: حمید پاشو، اومدم بریم تمرین، پاشو بریم تمرین کنیم.

به خود می‌لرزید و گریه می‌کرد، آرام دستش را گرفتم تا از آن فضا دور شود. به رستوران رفتیم کمی نشست شربتی خورد تا حالش سر جا بیاید. هم بی‌نهایت غمگین بودم و هم عصبانی از کاری که آقای سرسنگی کرده بود، واقعا فکر نکرده بود این همه هیجان برای سن بالای آقای انتظامی مناسب نیست؟ کمی که آرام شد او را به خانه برگرداندم.

بعد از مراسم استاد سمندریان بود که آقای انتظامی بارها مطرح کرد دلش می‌خواهد از خانه هنرمندان بدرقه شود. نه خانه سینما و نه تالار وحدت. من اون صبح کذایی به ایرج راد زنگ زدم که همین را بگویم، جواب نداد، مسیج هم زدم. نمیدانم خواند یا نه…»

سلطانی همچنین ویدئویی را از سمندریان و انتظامی منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «سال ۸۶ برای فیلم مستندم “… و آسمان آبی” حمید سمندریان و عزت انتظامی را به تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بردم تا برایمان از تئاتر کرگدن (۱۳۵۱) و کلاس بازیگری سمندریان بگویند. یاد هر دو گرامی که جایشان بی‌نهایت خالی‌ست»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 138786 و در روز یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۹:۲۳
2024 copyright.