خبرهایی از جشنواره کن/ پایان کار دو رئیس

سال ۲۰۲۰ آخرین دور ریاست  پی‌یر لسکور در جشنواره کن است.

به گزارش سینماسینما، ژیل ژاکوب نیز که پس از برکناری از ریاست جشنواره کن، همچنان رییس افتخاری بخش سینه فونداسیون ویژه دانشجویان سینمایی بوده، به ریاست افتخاری آن پایان می دهد. ژاکوب خود موسس این بخش از جشنواره کن بود.

همچنین در ادامه خبرهای مربوط به جشنواره کن، بر مبنای اخبار درز کرده از سوی کمپانی تهیه کننده فیلم  مهم و جدید کارگردان سوئدی روبن اوتسلاند که در سال ۲۰۱۷ جایزه نخل طلا را برای «مربع» برده بود برای حضور در مسابقه کن ۲۰۲۰ خود را آماده می کند. نام موقتی این فیلم «مثلث غمگینانه» است و به ماجرای دو مانکن زن و مرد می پردازد که آخرین دوران شکوه و کاری خود را گذرانده اند و به دنبال راهی برای آرامش در ادامه زندگی خود هستند. مانکن زن پیشنهادات مردان پولدار را برای زندگی با آنها نمی خواهد بپذیرد که و دیگری که با علائم طاسی و کم سو شدن چشمانش روبرو است، خودرا به انزوا می برد. این کارگردان متولد ۱۹۷۳، کارسینمایی اش را از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و در زمینه های سناریو، تهیه کنندگی، عکاس و فیلمبرداری هم کارکرده است. وی با فیلمهایش چندین بار نیز در جشنواره کن حضور داشته است.

جشنواره کن ۲۰۲۰ از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ ماه مه جریان خواهد داشت و کمیته انتخاب آن از هم کنون چندین فیلم را مشاهده کرده اند که بر مبنای شنیده های یکی از آنها  «تنت» ساخته کریستوفر نولان است و بسیاری منتظر دیدن آن هستند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 128142 و در روز دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲:۰۰
2024 copyright.