خسرو معصومی: من از کنار سینمایی که “زهرمار” پخش می‌کند رد نمی‌شوم/ جواد رضویان فیلمساز نیست

 

خسرو معصومی کارگردان فیلم کار کثیف در برنامه این هفته سینمامعیار که بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش میشد با انتقاد از شرایط موجود اکران و عدم حمایت از فیلم های اجتماعی گفت: در شرایطی که ما هم از قوه قضائیه و هم بنیاد سینمایی فارابی و بسیاری نهادهای دیگر نامه گرفته بودیم اما در آخرین مرحله و درست زمانی که قرار بود بیلبورد بگیریم، آقای فرزام معاونت تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری یکباره گفت من به شما بیلبورد نمیدهم و وقتی از او علت را پرسیدیم گفت فیلم شما تجاری است! پرسیدم چطور این را می گویید؟ گفت از پوستری که آورده اید معلوم است و وقتی هم که از وی خواستیم تا فیلم را ببیند گفت نیازی نیست!

به گزارش سینماسینما ، اوبا انتقاد از حوزه هنری نیز گفت: از قوه قضائیه برای حوزه هم نامه بردیم که به ما سینما بدهند اما آقای کاظمی به من گفت: آقای معصومی سینمای اجتماعی که نمی فروشد! به ما سالن ۲ سینما سپیده را دادند و ‌یک سانس در سینما آزادی به ما نمایش دادند. من فکر میکنم این سینما سفیر ایران در جهان است. در دنیا ایران را با نفت نمیشناسند و با کیارستمی می شناسند! و همه باید دنباله روی او باشیم اما امروز فیلم هایی ساخته می شوند که ساخته شدن و ساخته نشدن آن تاثیری ندارد.من از کنار سینمایی که زهرمار را نشان می دهد رد هم نمی شوم به نظرم آقای جواد رضویان فیلمساز نیست! رک میگویم! نباید به حوزه فیلمسازی بیاید! هرکسی که از سر راه آمد که نباید فیلم بسازد! فیلمساز ناصر تقوایی بود که تاسف میخورم که دیگر فیلم نمیسازد! معصومی در پاسخ به این پرسش که مشابه این اظهارنظر را قبلا درباره شاکردوست هم داشته گفت: من درباره شاکردوست گفتم او مناسب بازی در فیلم تابو نبود اما وقتی مجری پرسید بازی شاکردوست در شبی که ماه کامل شد را چطور دیدید گفت: شاکردوست دختر با معرفتی ست اما بازی چیز دیگری است که اجازه دهید راجع به آن صحبت نکنم! معصومی در خصوص تغییر دیدگاهش درمورد مهاجرت در مقایسه میان پرپرواز و کارکثیف گفت: فیلمنامه پرپرواز را من و کیانوش عیاری براساس دیدگاه شادمهر نوشتیم و با او در خصوص تصمیمش برای مهاجرت صحبت کردیم و من به او حق دادم و برخلاف اینکه خودم مخالف مهاجرت هست اما درباره رفتن یا ماندن کسی قضاوت نمیکنم و فکر میکنم ما نباید کاری کنیم که کسی مهاجرت کند. معصومی در پایان در خصوص آخرین وضعیت نمایش فیلم توقیفی خرس گفت: در همان زمان با کمک پرویز پرستویی فیلم را به حبیب احمدزاده نشان دادیم و او هم از فیلم بسیار استقبال کرد ولی کج سلیقگی سجادپور که تخصص در کار نداشت باعث توقیف فیلم شد. من این فیلم را در مدرسه مفید قم هم نمایش دادم و دلایل سجادپور را به آنها گفتم که آنها هم خندیدند! حالا با آمدن آقای طباطبایی نژاد امیدوارم فیلم به نمایش درآید و فکر میکنم یکی از فیلم های پرفروش شود.

سینمامعیار با اجرا و کارشناسی امیرعباس صباغ و به تهیه کنندگی محمدجوادطالبی پنجشنبه ها بصورت زنده از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۵ از رادیو گفتگو پخش می شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 116563 و در روز شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۵۸:۲۵
2024 copyright.