خطرات پیش‌روی پناهجویان به اروپا/ فیلمی که سوییس به اسکار فرستاد

فیلمی مستند با عنوان «الدورادو» درباره مهاجران و پناهجویان از کشور سوییس برای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینما معرفی شد.

به گزارش سینماسینما، مستند «الدورادو» ساخته مارکوس ایمهوف نماینده سوییس در مراسم اسکار ۲۰۱۹ خواهد بود.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد، روایتی دوگانه دارد و در آن از یک‌سو مخاطرات پیش روی پناهجویان برای رسیدن به اروپا را به نمایش می‌گذارد و از سوی دیگر رویارویی فیلمساز با جیوانا را به تصویر می‌کشد که در کودکی هنگام جنگ جهانی دوم کودکی پناهجو بوده است.

«الدورادو» در برلیناله جایزه عفو بین‌الملل را دریافت کرد و به جشنواره‌های معتبر دیگری چون لوکارنو، ورشو و هنگ‌کنگ راه یافت.

مستند نماینده سوییس در اسکار در کشورهای آلمان، اتریش و سوییس روی پرده رفته است و قرار است که در کشورهای فرانسه، مجارستان و لهستان نیز اکران شود.

ایمهوف کارگردان باسابقه‌ سوییسی یکبار در سال ۱۹۸۲ نامزد دریافت اسکار شده است و جوایز بسیاری از جمله خرس نقر‌ه‌ای برلین را در کارنامه دارد.

فیلم قبلی ایمهوف با عنوان «چیزی بیش از عسل» که به زندگی زنبورهای عسل در سراسر جهان می‌پرداخت یکی از موفق‌ترین مستندهای تاریخ سینمای سوییس است.

فهرست اولیه نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان در ماه دسامبر منتشر می‌شود و فهرست نهایی نامزدها روز ۲۲ ژانویه سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.

نودویکمین دوره جوایز اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 93593 و در روز شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴:۲۴
2024 copyright.