«خورشید کاروان» برای بیست و هشتمین سال روی صحنه تالار وحدت می‌رود

کارگردان نمایش «خورشید کاروان» اعلام کرد که این اثر نمایشی در بیست و هشتمین سال اجرای خود، در تالار وحدت به صحنه می رود.

به گزارش سینماسینما، محمود فرهنگ کارگردان نمایش «خورشید کاروان» درباره برنامه اجرای این اثر نمایشی که همه ساله در ایام ماه محرم و صفر به صحنه می رود، گفت: نمایش «خورشید کاروان» برای بیست و هشتمین سال پیاپی اجرا می شود و امسال از اول تا ۱۷ آبان در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.

وی با اشاره به اجرای سال گذشته «خورشید کاروان» در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: هر سال طراحی و میزانسن های نمایش بنا به سالنی که در آن اجرا می کنیم تغییر می کند پس امسال نیز با توجه به اجرا در تالار وحدت، میزانسن ها و طراحی صحنه نمایش تغییراتی خواهد داشت.

فرهنگ در پایان درباره احتمال تغییر در گروه بازیگری نمایش نیز توضیح داد: بازیگران اصلی که شامل جلیل فرجاد، فرهاد بشارتی و کرامت رودساز هستند تغییری نخواهد کرد ولی همه ساله تغییراتی در گروه سربازها و اسرا داریم که امسال نیز از این امر مستثنی نیست.

نمایش «خورشید کاروان» به نویسندگی مهدی متوسلی و کارگردانی محمود فرهنگ طی حدود ۳ دهه گذشته در ایام ماه محرم و صفر در داخل و خارج از ایران به صحنه رفته است.

«خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسرای کربلا در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا(ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند و…

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 96899 و در روز جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶:۴۲
2024 copyright.