خوشحالم که امروز لوگوی هنروتجربه را روی اثرم دارم

کارگردان «بازدم» با بیان اینکه مولفه‌هایی که همیشه دنبال آن بوده‌ است، در این اثر نیست، عنوان کرد که اثرش وامدار سینمای تجربی است.

به گزارش سینماسینما ،آئین دیدار فیلم «بازدم» عصر امروز، ۱۳ تیر در موزه سینمای برگزار شد. این مراسم قرار بود ساعت ۱۹ برگزار شود که با ۴۵ دقیقه تاخیرو پس از امضای هنرمندان شرکت کننده همچون آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی نیا، مهرداد ضیایی، شیما نیک پور و.. آغاز شد. به همین دلیل هم تنها سخنران این مراسم ارش سنجانی، کارگردان فیلم بود.

آرش سنجابی که علاوه‌بر کارگردانی، نویسنده و مترجم نیز هست، در ابتدای این مراسم گفت:«بازدم از سینمایی می‌آید که به طریقی وامدار سینمای تجربی بود که در قالب اپن اسکای (OPEN SKY) اکران می‌شد.»

او سپس از ایجاد گروه سینمایی هنروتجربه اظهار خوشحالی کرد:«خیلی خوشحال شدم جریان سینمای هنروتجربه بوجود آمد و دو واژه معتبر یعنی هنری بودن و تجربی بودن که برچسب‌های خیلی زیبایی هستند برای هر فیلم به دنبال هم آمدند. خوشحالم که امروز لوگوی هنروتجربه را روی اثرم دارم صرف نظر از اینکه بپسندید یا نه.»

سنجانی همچنین در مورد «بازدم» گفت:«برای خودم «بازدم» کمی قدیمی شده و نزدیک به سه سال است که ساخته شده است. خود من هم در این سال‌ها آن را ندیده‌ام به خصوص که این سال‌ها خیلی وابسته به شرایط قبل و بعد از دوره کاری من هم نبوده است یعنی مولفه‌هایی که همیشه دنبال آن بوده‌ام در این اثر نیست اما اثری است اقتباسی. من بسیار به اقتباس وفادارم چه از آثار ادبی چه متن‌های کوتاه. امیدوارم این شروع خوبی برای اکران چنین آثاری باشد.»

داستان«بازدم»  درباره پسری سی و پنج ساله است که بورسیه گرفته و اینک در واپسین روزها به واکاوی هستی دردمندش نشسته است. جایی که درهمپیمایی همسان با رنج هایش، به مرگ همزادش بهار رسیده است اما ریشه در جای دیگریست؛ دیافراگم بیماری که بازدم نمی‌تواند!

عکس:یاسمن ظهورطلب

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 91316 و در روز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۹:۳۱
2024 copyright.