دادستان تهران از تعقیب قضایی فردی درحوزه فرهنگ وسینما خبر داد

عباس دولت آبادیدادستان تهران از تعقیب قضایی فردی که درحوزه فرهنگ وسینما با اقدامات خلاف قانون وتأثیرگذاری بر برخی مسئولان فرهنگی مرتکب اقدامات مجرمانه شده بود خبرداد وگفت: این پرونده در دادسرا بررسی می‌شود.

به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، ششمین جلسه‌ی آسیب‌های اجتماعی که به عفاف و حجاب اختصاص داشت، با حضور تعدادی از معاونان دادستان، هادیانفر رئیس پلیس فتا، سردار ساجدی‌نیا فرمانده پلیس تهران، تعدادی از فرماندهان پلیس، نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع، به ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار شد و موضوع ماهواره و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صیانت از عفاف و حجاب در ادارات دولتی

بنابه گزارش، دادستان تهران در خصوص آسیب‌های اجتماعی سه نکته شامل ضرورت انجام کارهای فوق‌العاده در مورد آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از انحراف سینما در حوزه‌های ارزش‌های دینی و انقلابی و لزوم رعایت عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی را مورد تاکید قرار داد.

جعفری دولت‌آبادی در ارزیابی گزارش‌های ارائه شده توسط مسئولان در حوزه عفاف و حجاب، اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب در تمام دستگاه‌های اجرایی، دولتی و مراجع قضایی و عدم تبرج توسط بانوان کارمند در محیط کار الزامی است.

نکته‌ی دیگری که مورد توجه دادستان تهران قرار گرفت، وضعیت و مشکلات کنونی در سینمای ایران بود. وی با اعلام این که ممکن است عدول از ارزش‌های دینی و انقلابی در سینما به برخی برنامه‌های نهادهای فرهنگی از جمله صدا و سیما تسری پیدا کند، از سازمان مذکور خواست به این آسیب توجه نماید.

جعفری دولت‌آبادی تأکید کرد: امروزه آثار و پیامدهای آسیب‌های اجتماعی برخی خانواده‌ها را گرفتار کرده و اقدامات ایجابی، پیشگیرانه و حمایتی باید بیشتر مورد توجه مسئولین کشور قرار گیرد.

دادستان تهران با بیان این واقعیت که امروزه مهاجرت و حاشیه‌نشینی یکی از زمینه‌های ارتکاب جرم و افزایش آمار اقدامات مجرمانه است، اعلام کرد باید بخشی از درآمدها و بودجه‌های مصوب برای ایجاد جاذبه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها هزینه شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 32168 و در روز شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱:۳۶
2024 copyright.