داوران نخستین دوره جایزه ادبی اصغر عبدالهی معرفی شدند

داوران نخستین دوره جایزه اصغر عبدالهی، ویژه آثار ادبی منتشر شده در سال ۱۳۹۹، از سوی دبیرخانه جایزه‌ معرفی شدند.

به گزارش سینماسینما، مهدی یزدانی خرم، آذردخت بهرامی و محمد کشاورز از سوی دبیرخانه این جایزه به عنوان داوران بخش داستان کوتاه، کامران سپهران، حبیبه جعفریان و روبرت صافاریان، داوران بخش ناداستان و ناهید طباطبایی، ابوتراب خسروی و بلقیس سلیمانی به عنوان داوران بخش رمان معرفی شدند.

نخستین دوره این جایزه ادبی در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و ناشران و نویسندگان تا مهرماه فرصت داشتند کتاب‌های ایرانی و آثار منتشر شده در سال ۱۳۹۹ را به دبیرخانه ارسال کنند.

جایزه‌ ادبی «اصغر عبداللهی» یک جایزه خصوصی است که منابع مالی و معنوی‌اش را دوست‌داران ادبیات تامین می‌کند، کتاب‌های رمان، مجموعه داستان و ناداستان را بررسی خواهد کرد و تمرکزش بر ماجراپردازی در ادبیات است.

اختر اعتمادی (همسر اصغر عبداللهی)، رسول صدرعاملی (فیلمساز)، علی خدایی (داستان‌نویس)، محمد طلوعی (داستان‌نویس) و آرش صادق‌بیگی (داستان‌نویس) اعضای هیات امنای این جایزه ادبی هستند.

به گزارش ایرنا، اصغر عبداللهی، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و داستان نویس که متولد ۱۳۳۴ در آبادان بود و ۷ دی ماه ۱۳۹۹، در سن ۶۴ سالگی در بیمارستان جم درگذشت.

وی دانشجوی نمایش نامه نویسی در دانشکده هنرهای دراماتیک بود که بعد از انقلاب در دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادغام شد، او پایان‌نامه‌اش را ارائه نداد و تحصیلاتش را ناتمام رها کرد.

نگارش فیلمنامه‌ هایی همچون خواهران غریب، جهیزیه‌ای برای رباب، نصف مال من نصف مال تو، عینک دودی، پیشنهاد پنجاه میلیونی، غریبانه، مرسدس، آشپزباشی، چتری برای دو نفر، خداحافظی طولانی و خانه خلوت بخشی از آثار این هنرمند است.

این هنرمند برای نگارش فیلمنامه خانه خلوت سیمرغ بلورین دهمین دوره جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

وی در سال های اخیر فیلم یک قناری یک کلاغ را در مقام کارگردان ساخت و از جمله آثار مکتوب اش می توان به قصه‌ها از کجا می‌آیند: از فیلمنامه نویسی و زندگی و… نام برد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 164225 و در روز جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۲:۲۴
2024 copyright.