داور مسابقه بین الملل نهمین جشنواره فیلم وارش: سینمای ایران را با فیلم «خانه دوست کجاست» شناختم

مارینا توروپیگینا برنامه ریز جشنواره بین المللی فیلم مسکو و داور بخش مسابقه بین الملل نهمین جشنواره فیلم وارش گفت: با فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی با سینمای ایران آشنا شدم و از طرفداران فیلم های اصغر فرهادی و رضا میرکریمی هستم.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، مارینا توروپیگینا برنامه ریز جشنواره بین المللی فیلم مسکو که به عنوان داور آثار بخش مسابقه بین الملل نهمین جشنواره فیلم وارش را ارزیابی می کند، گفت: من سه سال پیش به ایران سفر کرده و مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر بودم اما در نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش اولین بار است که به عنوان داور در یک فستیوال فیلم ایرانی حضور دارم.

وی با اشاره به نظرش درباره سینمای ایران گفت: سینمای ایران بسیار ارزشمند و دارای ظرفیت های زیادی است. تاکنون فیلم های ایرانی زیادی را دیده ام و اولین بار با فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی با سینمای ایران آشنا شدم. همچنین از طرفداران فیلم های اصغر فرهادی و رضا میرکریمی هستم. به ویژه فیلم «دختر» میرکریمی فیلم بسیار خوبی است و چند باری آن را دیده ام. از دیدگاه من روسیه و ایران روابط فرهنگی بسیار خوبی با یکدیگر دارند.

وی با اشاره به نقش دیپلماسی فرهنگی در تعاملات میان کشورها بیان کرد: این اتفاق از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما در جشنواره ها حضور نداریم که صرفا فیلم ببینیم بلکه قرار است با فرهنگ کشورهای دیگر نیز آشنا شویم. در غیر این صورت می توانیم با خرید دی وی دی فیلم ها یا تماشای آثار به صورت آنلاین از تولیدات سینمایی دیگر کشورها باخبر شویم.

این سینماگر با اشاره به مهم ترین اهداف برگزاری یک جشنواره بیان کرد: گردهمایی افراد برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه هایشان در یک جشنواره بسیار مهم است. ما در کنار جشنواره ها درباره مسائل پیرامونی فرهنگ نیز صحبت می کنیم. از نظر من سینمای ایران فیلمسازان جوان بسیاری دارد و من آینده خوبی را برای آن ها تصور می کنم.

وی ادامه داد: سینمای ایران بسیار موفق است و آینده بسیار خوبی را پیش رو دارد. پیش از این موزه سینما را دیده بودم و متوجه شدم تعامل سینمای ایران و روسیه از گذشته تاکنون بسیار خوب بوده است و جشنواره بین المللی فیلم وارش نیز فرصتی برای سفر به کشوری دیگر و آشنایی با فرهنگ آن را فراهم کرده است.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور ۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در استان مازندران در حال برگزاری است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 111583 و در روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۸:۲۱
2024 copyright.