نمایش فیلم‌ها در کاخ جشنواره از ساعت ۱۴/ دبیر جشنواره: تاخیر ما در اعلام فیلم‌ اولی ها اشتباه بود

حیدری نقد 4دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بنامه نقد ۴ درباره پوستر جشنواره امسال و زمان نمایش فیلم‌ها در برج میلاد توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش سینما سینما، محمد حیدری دبیر جشنوراه فیلم فجر با بیان اینکه سیمرغ‌های اصلی خود هنرمندان هستند و خسرو شکیبایی از افرادی است که در ذهن همه باقی می‌ماند، درباره پوستر جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: «مجید برزگر ایده را در ابتدا داد و البته ما امیدوار هستیم بقیه هنرمندان هم به سیمرغ شدن برسند. ایده قرار بود بخشی نقاشی و بخشی عکس باشد و با آقای حسین‌پور صحبت شده بود. این عکس از آقای عابدی بود و فکر می‌کنم کار مجموعه‌ای از همکاری آقای برزگر، آقای عابدی و آقای حسین‌پور است. اما ایده اصلی برای مجید برزگر بوده است.»

حیدری همچنین تاکید کرد: «ما به دنبال این هستیم تا زمانی‌که هنرمندان زنده هستند تبدیل به سیمرغ شوند و مورد پاسداشت قرار بگیرند. هنرمندان شناخته شده‌ای حتی تماس گرفتند و از این ایده تشکر کردند. البته به نحوه اجرای آن ایرادهایی گرفته شده و قرار است اجرای نهایی‌تری روی آن انجام شود تا برای روزهای جشنواره حاضر شود.»

او همچنین درباره کاخ جشنواره امسال بیان کرد: «بهروز غریب‌پور افتخار دادند که پذیرفتند در کنار ما و جشنواره باشند و با انرژی و انگیزه بالایی وارد شدند. ما در جشنواره گذرگاه سیمرغ خواهیم داشت و نگاهی به همه دوره‌های قبلی جشنواره خواهیم داشت. هنرمندان از فرش ایرانی عبور خواهند کرد و در این گذرگاه اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد. ما قصد داریم برنامه‌ها را دقیق‌تر پیش ببریم، سخت‌گیری در تخصیص کارت‌ها پیش گرفته‌ایم و بخشی از اشکالاتی که در دوره‌ای قبلی بوده را رفع کنیم. در زمان اکران فیلم‌ها هم تغییراتی دادیم که نمایش فیلم‌ها از ساعت ۱۴ ظهر به بعد خواهد بود و نشست‌های مطبوعاتی صبح روز بعد برگزار می‌شود.» دبیر جشنواره با اشاره به اینکه برخی از این برنامه ‌ریزی ناراضی بودند، تاکید کرد: «ممکن است ۵ سانس نمایش در روز داشته باشیم و هنوز برنامه‌ریزی دقیقی برای شکل برنامه‌ها انجام نداده‌ایم.»

حیدری با تاکید بر اینکه برخی صحبت‌ها مبنی بر افشا شدن خبرها وجود داشته، گفت: «ما در اعلام فیلم‌های اولی اشتباه کردیم و چند روز دست نگه داشتیم، اما خبر فیلم‌ها توسط رسانه‌ای اعلام شد. به همین دلیل در شبی که اعضای هیئت انتخاب فیلم‌ها را اعلام کرده بودند، همان شب و ساعت ۱۱ شب خبر را اعلام کردیم تا از هیجانی که ممکن است با حدس و گمان‌های برخی رسانه‌ها کاسته شود، جلوگیری کنیم.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 9276 و در روز جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۶:۵۹
2024 copyright.