درخواست رومن پولانسکی رد شد/ دادگاه حق را به آکادمی اسکار داد

قاضی یک دادگاه آمریکا دیروز سه‌شنبه درخواست رومن پولانسکی برای اعاده مجدد حق حضور او در آکادمی اسکار را رد کرد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، دادگاهی که رومن پولانسکی به آن به خاطر اخراجش از آکادمی اسکار شکایت برده بود، از آکادمی حمایت کرد و گفت حق داشت او را سال ۲۰۱۸ اخراج کند.

پولانسکی در آوریل (فروردین) ۲۰۱۹ از آکادمی شکایت و طرح کرد بدون هیچ اخطار و بدون طی شدن روند منصفانه بیرون شده است. این در حالی است که پولانسکی از سال ۱۹۷۸ از آمریکا فراری است و تلاش برای استرداد وی ناموفق بوده است.

طبق رای قاضی این پرونده، آکادمی می‌توانست به او اخطار دهد، اما در نهایت به وی امکان برگزاری یک دادرسی عادلانه را داده است.

مری استرابل که یک قاضی زن است در رای خود تاکید کرد هیات مدیره اسکار حق اخراج وی را داشت و در حالی که می‌توانست به ادعاهای وی درباره فراری بودنش گوش دهد، اما در هر حال این عمل هیات مدیره خودسرانه وسوء‌استفاده از اختیاراتش نبوده است.

وکیل پولانسکی گفت وی احتمالاً درخواست تجدید نظر نخواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عضویت در آکادمی برای پولانسکی مهم است؛ گفت: مهم نیست اما این مساله که بدون طی روند معمول از آکادمی اخراج شده برایش ناخوشایند بود.

جلسه دادرسی دادگاه عالی لس‌آنجلس از راه دور برگزار شد و وکلای آکادمی از طریق ویدیو کنفرانس در آن شرکت کردند، اما وکیل پولانسکی با ماسک در دادگاه حضور یافت.

وکیل پولانسکی در طی سال‌ها درخواست کرده موکلش به صورت غیابی محاکمه شود، اما دادگاه این درخواست را رد کرده و گفته است وی باید به آمریکا برگردد تا بتواند محاکمه شود.

این وکیل ماجرای این کارگردان نامدار را با وضعیت دریفوس افسری که بی‌گناه بود ولی دولت فرانسه به دلیل بروکراسی نمی‌توانست اشتباه خودش را به گردن بگیرد، مقایسه کرد و گفت وضعیت پولانسکی مثل همین مورد تاریخی و شاید از آن جالب‌تر هم باشد.

فیلم جدید پولانسکی درباره وضعیت دریفوس ساخته شد که با اقبال هم روبه‌رو شد.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 141246 و در روز چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰:۳۷
2024 copyright.