درخواست یک تهیه کننده برای نمایش یکی از فیلم‌های توقیفی

صد سال به این سالهاتهیه‌کنند فیلم «صد سال به این سالها» می‌گوید نامه‌نگاری‌های خود را برای تعیین تکلیف این فیلم آغاز کرده است. او همچنین از آمادگی خود برای همکاری با ارشاد خبر داد.

به گزارش سینماسینما، مرتضی شایسته  درباره آخرین وضعیت فیلم «صد سال به این سال‌ها» گفت: این فیلم پروانه نمایش دارد اما اجازه اکران ندارد. درواقع بعد از پایان ساخت فیلم و نمایش آن در جشنواره فیلم فجر در سال ۸۶، درخواست پروانه نمایش کردیم و پروانه نمایش هم گرفتیم اما اجازه اکران به فیلم داده نشد.

وی با اشاره به این موضوع که قرار است محمدمهدی حیدریان وضعیت فیلم‌های اکران نشده را مشخص کند، گفت: پس از صدور این دستور ازسوی وزیر ارشاد؛ ما هم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌نگاری کردیم ولی هنوز خبر جدیدی به ما داده نشده است.

شایسته افزود: از وزارت ارشاد تقاضا کردیم باتوجه به اینکه پروانه نمایش فیلم یکبار صادر شده، امکان نمایش فیلم فراهم شود و اعلام هم کرده‌ایم که آماده هر نوع همکاری با ارشاد هستیم.

اخیرا برخی بازیگران این فیلم نیز واکنش‌هایی نسبت به عدم نمایش این فیلم داشته‌اند. پرویز پرستویی (بازیگر فیلم صد سال به این سال‌ها) در اینستاگرام خود نوشته است: قابل توجه مسئولان وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این روزها در رسانه خبرهایی درج می‌شود که قرار است فیلم‌های توقیفی به اکران عمومی دربیاید. تبریک به مسئولان که نگاه جدیدی به فرهنگ و هنر و سینما دارند! و تبریک به صاحبان اثر که اگرچه دیر ولی آثارشان دیده می‌شود. اما در این میان ظاهرا فیلم صدسال به این سالها به کارگردانی دوست عزیزم سامان مقدم از قلم افتاده آنهم درحالی که این فیلم، سال هشتاد و شش ساخته شده و پس از دو سال توقیف، در سال هشتادوهشت مجوز نمایشش صادر و در جشنواره بیست و هشتم در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد. ولی بعد از آن مثل خیلی از فیلم‌های دیگر بدون هیچ دلیلی اجازه نمایش عمومی به آن داده نشد.

لازم به ذکر است که مسئولان وقت بازنگری نسبت به این فیلم داشته باشند چراکه هنوز این فیلم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

فیلم «صد سال به این سالها» به کارگردانی سامان مقدم سال ۱۳۸۶ به نمایش درآمد و با وجود آنکه مورد استقبال منتقدان قرار گرفت اما اجازه نمایش پیدا نکرد.

پرویز پرستویی، رضا کیانیان و فاطمه معتمدآریا بازیگران اصلی این فیلم هستند.

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 57558 و در روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸:۳۳
2024 copyright.