چالش کریستوفر نولان با سینماهای چین/ طبق دستورالعمل‌ها زمان Tenet برای اکران باید کوتاه شود

بنا بر دستورالعمل مقامات چینی، تمام آثار سینمایی برای کاهش ریسک شیوع کرونا می‌بایست زیر ۲ ساعت باشند و این در حالی‌ست که زمان «تنت» نولان ۱۵۰ دقیقه است.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی‌وایر، دردسرهای اکران آخرین ساخته کریستوفر نولان یعنی «تنت – Tenet» در این روزهای کرونایی کم بود، حالا مشکلی جدید دیگری برای نمایش این فیلم در بازار بزرگ چین به وجود آمده و آن مدت زمان طولانی این اثر است.

بنا بر خبری که چند روز پیش منتشر شد، مقامات چینی به سالن‌داران این کشور در مناطق کم‌ریسک اجازه داده‌اند تا نمایش فیلم‌های سینمایی را از ۲ روز دیگر یعنی ۲۰ جولای آغاز کنند، اما این مجوز یک شرط دارد و آن اینست که برای به حداقل رساندن حضور تماشاگران در کنار هم، طول آثار پخش شده می‌بایست کمتر از ۲ ساعت باشد.

اکشن جاسوسی «تنت» که اکران آن برای ۱۲ آگوست برنامه‌ریزی شده است، مدت زمانی برابر با ۱۵۰ دقیقه دارد و این بدین معناست که ساخته نولان نیم ساعت بیشتر از حد مجاز مجوز مقامات چینی است.

البته لازم به ذکر است که اساسا مسئولان سینمای چین هنوز مجوزی برای نمایش این فیلم – فارغ از محدودیت‌های مربوط به کرونا – صادر نکرده‌اند، اما به هر حال سینمای این کشور همواره بازاری مهم برای آثار نولان بوده است و ۳ فیلم آخر او بین ۸ تا ۱۸ درصد از فروش جهانی خود را از گیشه‌های این کشور به دست آورده است. در این میان فیلم حماسی و علمی-تخیلی «میان ستاره‌ای» با فروشی برابر با ۱۲۲ میلیون دلار از ۶۶۸ میلیون فروش جهانی آن در چین، بالاترین مقام از این حیث را دارد.

کمپانی برادران وارنر هنوز راجع به این موضوع و احتمال تاثیرپذیری «تنت» از این قانون حرفی به میان نیاورده است.

کوتاه شدن و سانسور فیلم‌های آمریکایی در چین موضوع تازه‌ای نیست، اما باور اینکه نولان حاضر شود فیلم خود را برای تبعیت از قانون چینی‌ها به دست تیغ جراحی بسپارد، سخت و دور از ذهن است.

«دولیتل» کمپانی یونیورسال و «بلادشات» سونی قرار است از ۲۴ جولای در چین به نمایش درآیند و به دنبال آن‌ها «۱۹۱۷» اکران خواهد شد. «مولان» دیزنی که انتظار می‌رود در چین بازدهی بالایی داشته باشد قرار است اکران جهانی خود را از ۲۱ آگوست آغاز کند ولی مقامات چینی هنوز مجوزی برای نمایش آن در این کشور صادر نکرده‌اند.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 139129 و در روز شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰:۰۰
2024 copyright.