درهای تئاتر مولوی از اول تیر به روی مخاطبان گشوده می‌شود

مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد این مجموعه با رعایت پروتکل بهداشتی وزارت ارشاد و همچنین دستورالعمل تکمیلی مرکز بهداشت دانشگاه تهران، از اول تیر فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش سینماسینما، امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره وضعیت و زمان از سرگیری فعالیت‌های این مجموعه تئاتری بعد از توقف چند ماهه فعالیت‌های تئاتری به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هماهنگی دانشگاه‌ها، از اول تیر اجرا در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی با به صحنه رفتن مونولوگ «ابر شلوارپوش» به کارگردانی امیر اخوان از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: طی هفته آتی نیز ۲ نمایش «و همیشه بهار» مهیار جوادی‌ها و «پنهان خانه پنج در» آرش فلاحت پیشه اجراهای خود را که پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی از سر می‌گیرند.

حریری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز تئاتر مولوی توضیح داد: همه شرایط بهداشتی برای از سرگیری فعالیت‌های این مرکز موردتوجه قرار گرفته و با مشاوره مرکز بهداشت دانشگاه تهران دستورالعمل بهداشتی تکمیلی نیز تدوین و به گروه‌ها ارائه شده است تا در هنگام تردد و همکاران تالار و مخاطبان و همچنین فعالیت و اجرای گروه‌ها رعایت شود.

وی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های بهداشتی که در مرکز تئاتر مولوی در نظر گرفته‌ایم شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد که هیچ‌گونه نگرانی برای شرایط بهداشتی و ویروس کرونا وجود نداشته باشد هر چند انجام کوچک‌ترین اعمال روزانه هر کدام از ما در زندگی هم می‌تواند درصد ریسک ابتلا به این ویروس را داشته باشد. امیدوارم به زودی روند شیوع این ویروس کاهش پیدا کند تا بازه زمانی اعتمادسازی مخاطب برای حضور در سالن‌های تئاتر کمتر شود.

مدیر مرکز تئاتر مولوی افزود: در کنار همه این موارد ضدعفونی پایش کسانی که در مجموعه تردد می‌کنند و همچنین ضدعفونی روزمره مجموعه را در دستور کار داریم. سعی‌مان بر این است که تمام فعالیت‌ها و اتفاقاتی که به لحاظ خدماتی برای مخاطبان صورت می‌گیرد نیز کمترین تجمیع و تماس را داشته باشد.

حریری در پایان سخنان خود درباره استفاده از ظرفیت ۵۰ درصد سالن‌های مرکز تئاتر مولوی، یادآور شد: طبق ابلاغیه وزارت ارشاد ۵۰ درصد ظرفیت سالن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق هماهنگی‌هایی که با سایت فروش بلیت آثار انجام داده‌ایم قرار بر این است که در هنگام خرید بعد از رزرو یک یا چند صندلی، صندلی‌های مجاور به صورت اتوماتیک قفل شوند تا فاصله گذاری رعایت شود. البته برای اجراهای سالن اصلی مجموعه، ظرفیت ۵۰ درصد بر اساس چیدمان اجراها لحاظ می‌شود.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 137685 و در روز جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۶:۲۶
2024 copyright.