در اولین تجربه حضور بین المللی / «زهره» ایرانی به دوربان آفریقای جنوبی رفت

فیلم سینمایی «زهره» به بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان آفریقای جنوبی راه یافت.

 

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «زهره» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیامک ابراهیمی در اولین حضور بین‌المللی به بخش مسابقه‌ جشنواره‌ بین المللی دوربان آفریقای جنوبی راه یافت. این فیلم که به صورت سکانس پلان فیلمبرداری شده به نویسندگی نیکو بستانی با طرحی از سیامک ابراهیمی داستان ساعت‌های آخر زندگی یک ورزشکار را قبل از مهاجرت روایت می کند.

سیامک ابراهیمی که در اولین تجربه فیلمسازی خود پس از ۵ سال تحقیق در زمینه رندگی زنان ورزشکار ایرانی در این رویداد سینمایی حضور دارد پیش از این با تجربه سال ها عکاسی خبری و مستند اجتماعی در حوزه بین الملل و داخلی در رسانه های معتبر خارجی و ایرانی مشغول به فعالیت رسانه ای بود.

ملیسا ذاکری که نقش آفرینی در آثاری چون «کوچه بی نام»، «مادری» ، «آباجان» و «مردی که اسب شد» بر عهده داشت؛ در نقش اصلی این فیلم جلوی دوربین رفته است. شیرین آقاکاشی، سروش طاهری، سجاد بابایی، آریا دلفانی، فرانک مرادی، فریماه مسگرنیا، علیرضا شریعتی، سجاد علی‌خانی، یاسمین فرخ‌زا و ارسام غریب از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

از دیگر عوامل فیلم می توان به مدیر فیلمبرداری سیامک ابراهیمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز نسرین بخت پور، طراح صحنه و لباس نرمین آقازاده، طراح گریم رکسانا نیک‌پور و عکاس فرزانه سعیدی‌راد اشاره کرد. پخش بین‌المللی این فیلم نیز بر عهده شرکت مورچه با مدیریت حسن نجم‌آبادی است.

به گفته کارگردان، نسخه‌ پذیرفته‌شده در جشنواره به شکل کارگاهی و تمرینی ساخته شده و برای اکران این فیلم در ایران مجددا فیلمبرداری خواهد شد.

این جشنواره تا کنون میزبان سینماگران ایرانی بسیاری بوده، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فیلم در منطقه‌ی جنوب آفریقا به‌شمار می‌رود و شامل کارگاه‌های فیلمسازی، سمینارهایی درباره‌ صنعت سینما و بحث و تبادل نظر پیرامون فیلم و سینما است.

چهلمین دوره جشنواره فیلم بین المللی دوربان آفریقای جنوبی از ۱۸تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۷ تیر تا ۶ مرداد) در شهر دوربان آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 113140 و در روز سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۹:۳۹
2024 copyright.