در جشنواره کن صورت گرفت؛ حمایت خالقان «ایندیاناجونز» از اعتصاب‌کنندگان/ حق نویسندگان را بدهید

کاتلین کندی، رییس لوکاس فیلم در جشنواره فیلم کن با حمایت از اعتصاب نویسندگان آمریکا گفت باید نویسندگان به آنچه لیاقتش را دارند، دست یابند.

به گزارش سینماسینما، سازندگان فیلم پنجم «ایندیانا جونز» دیروز در کاخ جشنواره هفتاد و ششمین جشنواره سالانه فیلم کن حضور یافتند تا در کنفرانس مطبوعاتی کن درباره «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» صحبت کنند.

در این کنفرانس خبری کاتلین کندی، رییس لوکاس فیلم، از اعتصاب نویسندگان حمایت کرد.

وی که از اولین قسمت این مجموعه با بازی هریسون فورد تهیه‌کننده آن بوده، گفت: همه اینجا نشان داده‌اند که نمی‌توان هیچ‌یک از این کارها را بدون نوشته‌ای عالی انجام داد. همه ما و هر چیزی که خلق می‌کنیم. من کاملاً از نویسندگان حمایت می‌کنم و می‌دانم که بیشتر مردم از دستیابی نویسندگان به آنچه لیاقتشان را دارند حمایت کامل می‌کنند.

کندی گفت مایل است اعتصاب را در محیطی حل و فصل کند که همه بتوانند در مورد مسایل واقعاً پیچیده‌ای که کل صنعت سینما را تحت تاثیر قرار می‌دهند صحبت کنند، اما این کار زمان‌بر است.

وی گفت: موضوع اصلی این است که چگونه خواست نویسندگان تحت‌تاثیر صنعتی قرار می‌گیرد که واقعاً در حال تغییر است، صنعتی که خودش در بحبوحه تغییرات است، هم از نظر فن‌آوری و هم جنبه‌های اساسی کار ما.

وی افزود: زمان می‌برد، اما چیزی است که همه برای آن آماده می‌شوند. فکر می‌کنم باید زمان لازم را برای بیان این احساسات اختصاص دهیم.

جیمز منگولد، کارگردان «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» هم در این نشست خبری از نویسندگان حمایت کرد.

حمایت خالقان«ایندیاناجونز» از اعتصاب‌کنندگان/حق نویسندگان رابدهید

منگولد گفت: هیچ فیلمی بدون فیلمنامه عالی خلق نمی‌شود و هیچ فیلمنامه بزرگی بدون نویسنده شکل نمی‌گیرد. نویسندگان چون در این فرآیند اولین حلقه شروع هستند، اولین کسانی هستند که فراموش می‌شوند. در بسیاری از بخش‌های کسب و کار این رخ می‌دهد و من پشتیبان آنها در مبارزه‌شان برای چیزی هستم که برای همه عادلانه باشد.

در حالی که ۱۷ روز از اعتصاب نویسندگان می‌گذرد، هر روز چهره‌های بیشتری از دیگر بخش‌های صنعت فیلم و سینما از آنها حمایت می‌کنند.

«ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» پنج‌شنبه برای اولین بار در جشنواره کن دیده شد و قرار است از ۳۰ ژوئن از سوی دیزنی در سینماها اکران شود.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 186965 و در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۱:۰۵
2024 copyright.