درخواست پولاد کیمیایی از حسین انتظامی برای جلوگیری از شوخی های جنسی در سینما

پولاد کیمیایی بازیگر و کارگردان سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به ریاست سازمان سینمایی گفت: متأسفانه محتوای فرهنگی این روزهای سینما بسیار بد، شرم آور و سخیف شده و بنده شخصا به این وضعیت موجود به شدت انتقاد دارم؛ مهمترین خواسته من از شخص رئیس سازمان سینمایی داشتن تدبیری جدی و فوری در مواجهه با این ماجرا است، آقای انتظامی شوخی های جنسی و ارزان خنداندن مردم بد است، هویت را به سینمای ایران باز گردانید.

به گزارش سینماسینما ،کارگردان فیلم سینمایی «معکوس»  افزود: سال ها پیش به دلیل بد بودن شرایط اقتصادی در سینما برخی این گونه تصور کردند که باید فیلم هایی به قصد گیشه ساخته شوند، فیلم هایی از جنس فیلمفارسی یا فیلم های سینمای هند! این اتفاق به خودی خود بد نبود اما وضعیت از جایی خراب شد که کم کم هویت از این سینما رخت بربست و دیگر هیچ نشانی از فیلم و سینما در این آثار باقی نماند.

وی ادامه داد: سینمای گیشه ای خودش یک سری استانداردها و قواعدی دارد که باید رعایت شود؛ باید به کوالیته ساخت و شکل عناصر تکنیکی که در یک فیلم گیشه ای به کار می رود توجه شود باید بودجه ای که برای آن فیلم مصرف می شود مطابق با قواره و اندازه آن اثر باشد اما متأسفانه آنچه ما امروزه به اسم سینمای گیشه ای در کشورمان می بینیم هیچ یک از این خصوصیات را ندارند و همگی تبدیل به شوخی های کلامی و حتی فیزیکی جنسی شده اند و می خواهند به هر قیمتی که شده از مخاطب خنده بگیرند!

کیمیایی سپس با بیان اینکه هویت سینمایی ما این روزها گم شده تصریح کرد: متأسفانه گونه های مختلف سینمایی که پیش از این حداقل در جشنواره ها شاهد آن بودیم از بین رفته، سینما مخاطبان جدی خود را از دست داده و مخاطبانی را به دست آورده که به آن وفادار نیستند و قصدشان دنبال کردن فیلم و سینما نیست و صرفا به جهت تفریح و گذران وقت به سینما می روند تا فیلمی ببینند و سرگرم شوند.

این سینماگر در همین راستا افزود: منظور بنده این نیست که برای این افراد نباید خوراک مخصوص تهیه کرد، بلکه منظورم این است که باید در کنار این نوع آثار فیلم های با هویت ملی و اندیشه ورز هم تولید شوند و امکان عرضه و اکران عادلانه داشته باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «خفه گی» تأکید کرد: ما کشوری دارای لحن سینما هستیم و نباید این امتیاز مهم را از دست بدهیم. گویش سینمای ما در جهان به واسطه فعالیت های سینماگران برجسته ایرانی اعتبار کسب کرده و این اعتبار بین المللی با تدبیر ویژه مدیران سینمایی باید تقویت شود نه اینکه از بین برود و ما دیگر اعتبار و جایگاهی در سطح بین المللی نداشته باشیم. مسئولان سینمایی باید بدانند نگاه صرف به گیشه باعث می شود تا اعتبار سینمای کشور در عرصه جهانی دچار آسیب و خدشه شود.

اودر پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در آمریکا هم یکی از معیارهای اصلی سینما توجه به گیشه است اما برخلاف کشور ما آن ها گیشه را از ژانرهای مختلف اعم از اجتماعی، پلیسی، وحشت، تاریخی و… دنبال می کنند اما ما در کشورمان تنها از ۲ نوع سینما حمایت می کنیم یا سینمای سیاه نمای بی ذوق و مأیوس کننده ای که امید را از جامعه می گیرد و تلخی را رواج می دهد یا سینمایی که به سطحی ترین، مبتذل ترین و ارزان ترین شکل ممکن می خواهد خنده به لب مخاطب خود بیاورد که هر دوی این ها بسیار بد هستند.

منبع: سینما پرس

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 113220 و در روز چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶:۵۳
2024 copyright.