در سالروز تولد محمدرضا شجریان صورت گرفت/ تکمیل باغ هنر بم پس از ۱۵‌سال

پنجم دی‌ماه سال ۱۳۸۲بم ویران شد و هر چه داشت زیر آوار ماند؛ تراژدی‌ای فراموش‌نشدنی که ۷۰درصد شهر را ویران کرد و ۲۷هزار کشته و ۳۰هزار مجروح برجای گذاشت.

به گزارش سینما سینما ،در شرایطی که داغ بازماندگان زلزله بم تازه بود، محمدرضا شجریان تصمیم گرفت برای بازسازی روحیه مردم آسیب‌دیده، پروژه باغ هنر بم را کلید بزند. استاد شجریان و مشاورانش به این تصمیم رسیدند تا نهادی را برای بازگرداندن طراوت و شادابی به فضای اجتماعی و فرهنگی شهر بم بنیان کنند که درعین حال مرکزی برای پژوهش، آموزش و فعالیت‌های هنری در شهر بم باشد.

اکنون ۱۵سال پس از زلزله بم و در سالروز تولد استاد محمدرضا شجریان، باغ هنر بم تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

حسن ریاضی، عضو شورای سیاستگذاری باغ هنر بم در این‌باره به همشهری گفت: پروژه باغ هنر بم در سالروز تولد استاد شجریان خاتمه یافت است و به‌زودی در مراسمی رسمی افتتاح می‌شود.
او افزود:‌ این پروژه با پیشنهاد و پیگیری استاد شجریان مطرح شد و پس از کنسرت معروف ایشان توسط گروهی از معتمدان استاد در قالب شورای سیاستگذاری باغ هنر برنامه‌ریزی شد. ریاضی تصریح کرد: پس از آماده‌سازی‌ نقشه‌ها، کار جانمایی در شهر بم آغاز شد و پروژه باغ هنر بم در همان سال کلید خورد و وارد مرحله اجرایی شد.

او با اشاره به اینکه ‌ایده اصلی استاد شجریان در طول سال‌های گذشته، ساخت مجموعه‌ای استاندارد و جامع برای آموزش هنرهای اصیل ایرانی و موسیقی ایرانی بود، اظهار کرد: باغ هنر بم با الهام از معماری اصیل ایرانی در مجموعه‌ای با زیربنای ۴هزار مترمربع شامل کلاس‌های آموزشی، سالن آمفی‌تئاتر، استودیوی ضبط، بوفه دانشجویی و کلاس‌های تمرین ساخته شده است. ریاضی با تأکید بر اینکه دقت نظر استاد شجریان در طول این سال‌ها و نظارت مستقیم و بازدیدهای ایشان از پروژه موجب شد تا الگوی بسیار مناسبی برای فضای آموزشی موسیقی ایرانی فراهم شود، گفت: این مجموعه با الهام از ساختارهای فضای مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی ساماندهی شده است و در این راه گروه‌های بسیاری به واسطه احترام و ارادت به استاد شجریان مشارکت داشته‌اند.

او افزود: در صدر این گروه‌ها مردم شریف ایران بودند که از ابتدای این حرکت و اعلام استاد شجریان با کمک‌های خود شروع پروژه باغ هنر بم را امکان‌پذیر ساختند. همچنین در طول این مسیر سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران و به‌ویژه زنده‌یاد بهاء‌الدین ادب، یاریگر شورای سیاستگذاری باغ هنر بم بودند. اما خاتمه این پروژه با حمایت بی‌دریغ مهندس مرعشی و صنایع خودروسازی کرمان سرانجام یافت. ریاضی تأکید کرد: برای شورای سیاستگذاری باغ هنر بم افتخار بزرگی است که در سالروز تولد استاد شجریان پایان این طرح را اعلام کند. پشتوانه ما پیگیری مستمر استاد حتی در بستر بیماری بوده است که از صمیم قلب آرزوی سلامتی و شادکامی ایشان را داریم. او درباره زمان افتتاح رسمی پروژه باغ هنر بم گفت: مراسم افتتاح رسمی مهر‌ماه امسال و در شهر بم خواهد بود. جزئیات برنامه پس از هماهنگی با خانواده استاد شجریان و سایر دست‌اندرکاران و دعوت از جامعه هنری اعلام خواهد شد.

اعضای شورای سیاستگذاری باغ هنر‌بم شامل محسن گودرزی (رئیس شورا)، بهار مشیری، فرداد خواجه نصیر، علی جهاندار، حسن ریاضی، ‌محسن کاشی، یونس شکرخواه، کامبیز نوروزی و افشین امیرشاهی است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 97056 و در روز دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲:۴۱
2024 copyright.