دستاورد رده‌بندی سنی فیلم‌ها به روایت یک تهیه‌کننده

حبیب اسماعیلی درباره رده بندی سنی فیلم‌ها گفت: قطعا اگر رده بندی سنی در سینما رعایت شود به بسیاری از فیلم‌ها کمک می‌کند و هشداری برای خانواده‌ها است تا کودکانشان را برای دیدن برخی فیلم‌ها که مناسب آنها نیست، نبرند.

به گزارش سینماسینما، این تهیه‌کننده سینما گفت:البته این نکته را هم باید توجه داشته باشیم که محدودیت سنی موجب می‌شود تا کودکان و نوجوانان برای دیدن این نوع فیلمها راغب‌تر شوند که در این‌صورت خود خانواده‌ها باید به این نکته برسند که چه فیلمی برای فرزندانشان مناسب است.

تهیه کننده فیلم«سرکوب» با بیان اینکه “گاهی فیلم موضوعی اجتماعی- سیاسی داشته است که خانواده‌ها واقف هستند که این نوع فیلم‌ها مناسب کودکانشان نیست” ادامه داد: درجه بندی سنی برای همه فیلم‌ها مناسب نیست و تنها باید برای برخی فیلم‌ها باشد که شاید صحنه‌ها و یا دیالوگ‌های مناسبی برای کودکان نداشته باشد زیرا بدین شکل از نظر فروش به تهیه کننده‌ها آسیب می‌رسد.

حبیب اسماعیلی تاکید کرد: باید توجه داشت با توجه به تعداد هیات رده بندی سنی خیلی سلیقه‌های شخصی وارد رده بندی سنی فیلم‌ها نشود تا موجب طرد شدن مخاطب سینما نشود و این اتفاق باید طوری برنامه ریزی شود که به سینما هم کمک شود.

وی با بیان اینکه این موضوع باید بین خانواده‌ها جا بیافتد تاکید کرد: در مجموع رده بندی سنی فیلم‌ها کار بسیار خوبی است و امیدوارم اتفاق های خوبی با اجرای این طرح در سینما رخ دهد تا کمک به فروش فیلم های سینمایی باشد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 120031 و در روز سه شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۱:۲۳
2024 copyright.