دستاوردهای سینمای ایران از جشنواره آمریکایی/ نمایش ۵۶ فیلم و دریافت هفت جایزه

در بخش ویژه سینمای ایران در جشنواره «Action on Film» آمریکا در مجموع بیش از ۵۰ فیلم ایرانی به روی پرده رفتند.

به گزارش سینماسینما، در بخش سینمای ایران سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «Action on Film» که ۵۶ فیلم ایرانی در لاس‌وگاس آمریکا به نمایش درآمدند، در نهایت جایزه بهترین فیلم سینمایی به «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده رسید و عباس رزیجی برای فیلم «دم سرد» جایزه بهترین کارگردانی اول را از آن خود کرد.

همچنین گوهر خیر اندیش بهترین بازیگر شناخته شد و جایزه بهترین مستند به «جام حسنلو» از محمدرضا اصلانی، دیپلم افتخار بخش مستند به «جای خالی حضور» از  میثم حسن زاده، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی به «آپارتمان مورچه‌ها» ساخته توفیق امانی، دیپلم افتخار فیلم کوتاه داستانی به «مهرآباد جنوبی» از امین اشرفی، جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی نیز به صورت مشترک به «مرگ موقتی زنبورها» به کارگردانی مریم فیروزی و «محاکمه زن ناشناس» از محمدرضا رکن الدینی اعطاء شد و مریم پیربند برای فیلم «سکوت» جایزه بهترین کارگردان زن را در یافت کرد.

همچنین «دیلیتینگ در حال استمراری» به کارگردانی مریم کتان فروش نیز به عنوان برنده بهترین انیمشن کوتاه بخش سینمای ایران در این رویداد سینمایی انتخاب شد.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «Action on Film» از تاریخ ۱۷ تا ۲۶  اوت ۲۰۱۷ (۲۶ مرداد تا ۴ شهریورماه) درلاس وگاس آمریکا برگزار شد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 64339 و در روز سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸:۵۰
2024 copyright.