دستمزد افخمی کمتر از ۵۰ میلیون در ماه نیست

 

بهروز افخمیسایت آی سینما نوشت :بهروز افخمی مجری سری تازه برنامه «هفت»، به تازگی در یکی از آخرین گفت و گوهایش، مبلغ قرارداد این برنامه را ۶ برابر گروه پیشین عنوان کرده بود.

به گزارش سینما سینما وبه نقل از آی سینما ،همین حرف دستمایه محاسبه مبلغ قرارداد او با تلویزیون از سوی سایتی شده که منتسب به مدیران پیشین سازمان سینمایی و برادر محمود گبرلو، سعید الهی است. بر اساس گمانه‌زنی این سایت مبلغ قرارداد «هفت» جدید ۲۴۰ میلیون تومان و دستمزد افخمی ماهیانه ۵۰ میلیون تومان است.

مجری سری تازه برنامه «هفت» در گفت و گوی بلندی با خبرگزاری فارس، به ابهامات بسیاری درباره این برنامه سینمایی پاسخ داد و البته حاشیه‌های بیشتری نیز برای خودش رقم زد. او مبلغ قرارداد جدید این برنامه را ۶ برابر مبلغ قرارداد محمود گبرلو دانسته بود. همین حرف دستمایه محاسبه مبلغ قرار داد او از سوی یک سایت وابسته به مدیران پیشین سینما، شده است.

سایت سینما پرس، با استناد به روال جاری تلویزیون در برآورد هزینه‌های شبکه‌های پر مخاطب سیما، هزینه تولید برنامه‌های زنده ترکیبی و گفتگومحور مثل «هفت» در شبکه سه یا «نقد ۴» در شبکه ۴، را برابر با دقیقه‌ای بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عنوان کرده است.

به گزارش این سایت، بر پایه رقم ۷۰ هزار تومان، می‌توان گفت محمود گبرلو که طی سه سال گذشته، علاوه بر اجرا، مسئولیت تهیه‌کنندگی «هفت» را پس از «فریدن جیرانی» عهده‌دار بوده است، برای تولید ۱۵۰ دقیقه برنامه در هفته، مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر برنامه دریافت کرده است، یعنی ماهیانه حدود ۴۰میلیون تومان.

در ادامه این گزارش آمده است، برای برنامه استاندارد و بدون در نظر گرفتن میزان مخاطب، حدود ۸۰ درصد رقم پرداختی سازمان به یک تهیه‌کننده برنامه زنده ترکیبی گفتگو محور، صرف هزینه‌های جاری از جمله پرداخت دستمزد عوامل و… می‌شود؛ به عبارتی ساده‌تر، مجری و تهیه‌کننده قبلی «هفت»، اصولاً خواسته یا ناخواسته از کل ۴۰ میلیون تومان دریافتی در ماه، می‌بایست ۳۲ میلیون تومان آن را صرف هزینه‌های جاری کند و تنها مبلغی حدود ۸ میلیون تومان به عنوان حق‌الزحمه برای تولید ۴ برنامه در ماه عایدش شده است.

به این ترتیب، با استناد به اظهار نظر اخیر «بهروز افخمی» مبنی بر دریافت ۶ برابر رقم هزینه‌های «هفت» گبرلو، می‌توان به راحتی نتیجه گرفت که اصغر پورمحمدی در معاونت سیما و غلامرضا میرحسینی در مدیریت شبکه سه، برای هر قسمت از «هفت» جدید، رقمی معادل ۶۰ میلیون و ماهیانه حدود ۲۴۰ میلیون تومان برای «بهروز افخمی» در نظر گرفته و به وی پرداخت می‌کنند؛ به تعبیری دیگر، با توجه به نظر کارشناسان که حدود ۸۰ درصد این رقم را خاص پرداخت به عوامل و صرف هزینه‌ها می‌دانند، می‌توان حدس زد درآمد «افخمی» از این قرارداد و برای ساخت ۴ برنامه با زمان احتمالی ۱۵۰ دقیقه، اگر بیشتر از حدود ۵۰ میلیون تومان در ماه نباشد، کمتر نیست.

البته قضاوت این سایت که برنامه «هفت» را کافه‌نشینی فراستی و افخمی و گفتگوهایی بی‌محتوا می‌داند نیز در ادامه به این محاسبات اضافه می‌شود. اما مبلغ دقیق دستمزد افخمی و آن‌چه برای برنامه ‌«هفت» عنوان شده است. موضوعی است که باید سازندگان فعلی این برنامه سینمایی که این روزها منتقدان بسیاری داشته است، به آن پاسخ دهند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 5290 و در روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۱:۱۲
2024 copyright.