دست سینمای چین به سوی ایران دراز شد/ فتحی فیلم می‌سازد، عظیمی انیمیشن

فتحی و عظیمیدر حاشیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «راه ابریشم» که در شهر «فوجو» کشور چین در حال برگزاری است، دو قرارداد سینمایی بین ایران و چین برای تولید مشترک امضاء شد.

بر این اساس، در پی تفاهمی که اردیبهشت ماه امسال و در زمان برپایی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر با حضور علی جنتی امضا شده بود، آرش امینی مدیر بخش بین‌الملل سازمان سینمایی، صبح چهارم مهر ماه قرارداد تولید یک فیلم سینمایی مشترک با چین را به کارگردانی حسن فتحی امضا کرد.

فیلمنامه‌نویس مطرحی از کشور چین انتخاب شده و از ایران هم این مسئولیت به همراه کارگردانی برعهده حسن فتحی است.

علاوه بر این قرارداد یک تفاهم نامه دیگری هم در این روز میان ایران و چین منعقد شد.

محمد ابوالحسنی تهیه کننده این پروژه که فیلم انیمیشن «تهران ۱۵۰۰ » را در بخش انیمیشن جشنواره راه ابریشم داشت، تفاهم‌نامه تولید مشترک اولین فیلم سینمایی انیمیشن ایران و چین را در حاشیه آخرین روز این جشنواره امضا کرد.

انیمیشن ابرقهرمان با سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلار توسط دو استودیوی خصوصی ایران و چین ساخته می‌شود و پیش تولید آن از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۶ آغاز خواهد طبق برنامه ریزی انجام شده ساخت این فیلم دو و نیم سال طول می‌کشد و فیلم در سال ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد. کارگردانی فیلم را بهرام عظیمی برعهده دارد و قرار است این انیمیشن ضمن اکران سراسری در ایران و چین، در امریکا و کشورهای دیگر نیز نمایش داده شود.

جشنواره بین المللی راه ابریشم که قرار است همانند جشنواره کودک و نوجوان ایران بین دو شهر شیان و فوجو در چرخش باشد (البته این اتفاق کاملا برنامه ریزی شده و براساس تمرکز بر شهرهای واقع در مسیر راه ابریشم است)، امروز چهارم مهرماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 2803 و در روز شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶:۱۷
2024 copyright.