دفاع کوین کاستنر از بازیگر مقابلش در فیلم «بادیگارد» پس از ۲۵ سال

در بیست و پنجمین سال ساخته شدن فیلم «بادیگارد» کوین کاستنر از انتخاب ویتنی هیوستون برای ایفای نقش اصلی فیلم به عنوان یک انتخاب عالی یاد کرد.

به گزارش سینماسینما، «بادیگارد» درامی به یادماندنی ۲۵ سال پیش روز ۲۵ نوامبر ۱۹۹۲ برای اولین بار روی پرده سینماها رفت.

کاستنر با یادآوری آن فیلم گفت: انتخاب ویتنی هیوستون یک انتخاب عالی برای ایفای آن نقش بود. در آن فیلم او دقیقا همان شخصیت بود … همه به من هشدار می‌دادند که او سیاه‌پوست است، خوب خودم می‌دانستم و می‌گفتند اگر فیلم ۲ سال پیش ساخته می‌شد که ویتنی از نظر شهرت در اوج بود، شاید بهتر بود. اما پس از ساخته شدن فیلم، به نظر من او به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیا بدل شد.

در واقع ویتنی هیوستون که سال ۲۰۱۲ درگذشت و اواخر عمرش با مشکل مواد مخدر روبه رو بود، در آن مقطع سومین آلبوم پرفروش اش را تجربه کرده بود. آلبوم سال ۱۹۹۰ او بسیار پرطرفدار بود ولی او تا پیش از این فیلم هرگز در فیلمی بازی نکرده بود.

بر عکس کاستنر در آن مقطع در اوج دوران کاری‌اش بود و به تازگی جایزه اسکار را برای «با گرگ‌ها می‌رقصد» دریافت کرده بود.

او می‌گوید اصلا برایش مهم نبود که نژاد بازیگر مقابلش چه باشد و هر چند در انتخاب بازیگر بارها این مساله مطرح شده بود اما او هرگز فکر نمی‌کرد که راشل مارن که وی باید نقش محافظ او را بازی می‌کرد، باید بر مبنای نژاد خاصی انتخاب شود.

کاستنر گفت: فکر می‌کنم مردم خودشان بهترین فرد برای یک نقش را تشخیص می‌دهند و این به احساس ربط دارد و با خودشان می‌گویند: خب باید یک بازیگر واقعی در این نقش باشد، کسی که می‌تواند بهترین انتخاب برای فیلم باشد.

وی گفت: نمی‌شد بهترین بازیگر دوران را انتخاب کنی، اما او خودش خواننده نباشد و فرد دیگری به جای او آواز بخواند. برای همین من معتقد بودم ما باید یک خواننده واقعی را برای این نقش داشته باشیم. برای من مهم نبود که او سیاه است یا سفید.

«بادیگارد» محصول ۱۹۹۲، به کارگردانی میک جکسون، به تهیه‌کنندگی کوین کاستنر و لارنس کاسدان ساخته شد. نویسنده فیلمنامه آن نیز لارنس کاسدان بود. این فیلم که با هزینه ۲۵ میلیون دلار ساخته شد، ۴۱۱ میلیون دلار فروش کرد و موسیقی متن فیلم پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی متن شد.

در این فیلم راشل مارن که سوپر استار موسیقی و نامزد جایزه اسکار است، تهدید به مرگ شده است و فرانک فارمر محافظ شخصی ویژه‌ای است که قبلا محافظ شخصی رییس جمهور آمریکا بوده و برای محافظت از راشل استخدام می‌شود.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 73326 و در روز دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹:۰۷
2024 copyright.