دلیل عدم حضور ابوالقاسم طالبی در بخش سودای سیمرغ/ قضاوت داوران درباره فیلمم به تابعیت خارجی آنها لطمه می‎زد!

طالبیابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیم‌خانه» گفت: در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی فجر شرکت نکردم تا داوران دوتابعیتی به سختی نیافتند!

به گزارش سینماسینما، این کارگردان که فیلمش در بخش خارج از مسابقه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر حضور دارد درخصوص عدم حضور این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر بیان داشت: من در بخش مسابقه شرکت نمی‌کنم، چون فیلم من یک فیلم ضداستکباری است.

این کارگردان ادامه داد: بخاطر اینکه من از ابتدا چینش داوران را نمی‌شناختم و احتمال دادم برخی از داوران دوتابعیتی باشند و با قضاوت درباره این فیلم مجبور شوند به سختی‌هایی بیافتند و به تابعیت خارجی آنها لطمه‌ای بخورد. لذا تصمیم گرفتم فیلم را از بخش مسابقه خارج کنم.

وی افزود: بعد که چینش داوران را دیدم، گفتم می‌شد، فیلم را در بخش مسابقه قرار دهم. وقتی ما در وضعیتی هستیم که هر ۴ سال با تغییر رئیس جمهور، تمام سیاست‌ها عوض می‌شود و اصول مشخصی در بخش فرهنگ، سینما و جشنواره آن وجود ندارد، همین نگرانی‌ها وجود دارد.

«یتیم خانه ایران» یک فیلم کلاسیک قصه گو

طالبی درخصوص «یتیم خانه ایران» بیان داشت: شما با یک فیلم سینمایی قصه‌گوی کلاسیک طرف هستید. فرق فیلم من با فیلم‌های دیگر این است که فیلم مردم است. اصلا درون کاخ نیست. فیلم به دوره‌ای می‌پردازد که تاکنون بدان پرداخته نشده است و برای آن مطالعه بسیاری شده است.

این صحبت‌ها در پانزدهمین قسمت از دور تازه برنامه سینمایی «هفت» که شامگاه ۹ بهمن ماه روی آنتن شبکه سه سیما رفت، انجام شد.

افخمی در بخش سرمقاله این برنامه هم گفت: این گفتگو آخرین گفتگو پیش از برنامه‌های زنده ما در جشنواره فیلم فجر است و برنامه سینمایی «هفت» در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب به صورت زنده ساعت ۲۳ از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد.

«گزارش اقلیت» با حضور مسعود جعفری جوزانی، نقد و بررسی فیلم «لاک» با حضور فراستی و کامیار محسنین، پخش قسمت دوازدهم مجموعه داستان مصور «ماجراهای عبود و آیرانوس» با موضوع سینمای بی خطر و گزارشی از پشت صحنه‌ی فیلم نگار رامبد جوان و… از جمله دیگر بخش‌های «هفت» بود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 10619 و در روز شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶:۱۲
2024 copyright.