دنیای سینما در انتظار فیلم جدید فرهادی در سال ۲۰۱۸

نشریه سینمایی ورایتی، جدیدترین ساخته اصغر فرهادی را در فهرست مهم‌ترین فیلم‌های اکرانیِ سال ۲۰۱۸ قرار داد.

به گزارش سینماسینما، منتقدین نشریه سینمایی ورایتی فهرستی از فیلم‌هایی که بیشترین انتظار برای اکران آنها در سال آینده میلادی وجود دارد را منتشر کرد که در میان آنها فیلم «همه می‌دانند» ساخته اسپانیولی‌زبان و جدید اصغر فرهادی در کنار جدیدترین ساخته‌های «استیون اسپیلبرگ»، «وس اندرسون»، «استیو مک‌کوئین»،‌ «ژاک اودیار»، «ژانگ ییمو»، «دارن آرنوفسکی» و … قرار داد.

«اُوِن گلیبرمن»، منتقد ورایتی در توضیح ساخته جدید فرهادی آورده است: برخی فیلمسازان هستند که وقتی می‌گویند قصد دارند فیلمی دلهره‌آور و مهیج بسازند، منظورشان آن است که می‌خواهند لرزش‌های روانشناختی را در واقعیت بیابند. این انتظاری است که از ساخته جدید فرهادی پس از سه فیلم درخشان «جدایی»، «گذشته» و «فروشنده» وجود دارد. در فیلم‌های قبلی محور اصلی داستان درباره شخصیت‌های ایرانی بود، اما فرهادی این‌بار به اسپانیا رفته تا داستان زندگی زنی با بازی «پنه‌لوپه کروز» را روایت کند که با بازگشت به زادگاه خود با مجموعه‌ای از حوادث عجیب و غریب رو به رو می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم «همه می‌دانند» آمده است: کارولینا برای دیدار با خانواده‌اش از آرژانتین به زادگاهش اسپانیا بازمی‌گردد. در این سفر که پیش‌بینی می‌شد به تجدید دیدار اعضای خانواده خلاصه شود، رویدادهای غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندد که بر روند زندگی کارولینا تاثیر می‌گذارد.

در فیلم «همه می‌دانند» که فیلمبرداری آن اواخر ماه نوامبر در مادرید به پایان رسید، علاوه بر «پنه‌لوپه کروز»، «خاویر باردم»، بازیگر مطرح اسپانیایی و «ریکاردو دارین»، بازیگر آرژانتینی در کنار «ادوارد فرناندز»، «باربارا لنی»، «الویرا مینگز»، «ایما کوئستا»، «روژه کاسا مایور» و «رامون باره‌آ» از دیگر بازیگران اصلی هشتمین فیلم بلند فرهادی هستند.

خوزه لوییس آلکاینه ۷۸ ساله، مدیر فیلمبرداری این فیلم است. علاوه‌بر خود اصغر فرهادی، شرکت‌های Memento Films از فرانسه، Morena Film از اسپانیا و Luky Red از ایتالیا تهیه‌کنندگی مشترک این فیلم را بر عهده دارند. مدیریت هنری فیلم بر عهده «کلارا نوتاری» و طراح لباس نیز «سونیا گرانده» است. هایده صفی یاری تدوین‌گر و «دانیل فونترودونا» مدیر صدابرداری فیلم هستند.

دیگر فیلم‌های فهرست نشریه ورایتی از مهم‌ترین فیلم‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۰۸ شامل «جزیره سگ‌ها» ساخته جدید «وس اندرسون» و فیلم افتتاحیه جشنواره برلین،‌ «مردی که دُن کیشوت را کشت» از «تری گیلیام»، «بازیکن شماره یک آماده» ساخته جدید «استیون اسپیلبرگ»، «گنجشک قرمز» از «دارن آرنوفسکی»،‌ «روما» به کارگردانی «آلفونسو کواران» کارگردان برنده اسکار فیلم «جاذبه»، «سایه» به کارگردانی «ژانگ ییمو» کارگردان مطرح چینی، «برادران سیسترز» ساخته «ژاک اودیار» فرانسوی،‌ «غروب» از «لازلو نمس» کارگردان برنده اسکار فیلم «پسر سائول»، «پنجره» از «استیو مک‌کوئین»، «چروکی در زمان» از «آوا دو ورنای»، «کلنزمن سیاه» به کارگردانی «اسپایک لی»، «نابودی» به کارگردانی «الکس گارلند»، «راپسودی بوهمیان» ساخته «باریان سینگر»، «پسر خذف‌شده» از «جول ادگارتن»، «سوختن» به کارگردانی «لی چانگ-دونگ» از کره جنوبی، «اولین مرد» جدیدترین ساخته «دیمین شزل» پس از فیلم موفق «لالالند»، «هالوین» به کارگردانی مشترک «جوزف گوردن گرین» و «لوکا گوادانینو»، و «زندگی بالا» ساخته «کلر دنیس» می‌شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 76052 و در روز چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷:۰۶
2024 copyright.