دو خبر تازه از «فروشنده»: نامزدی در یک جایزه آمریکایی و شانس بالا در گلدن گلوب

فروشنده ترانه علیدوستیفیلم سینمایی «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در روزی که به عنوان برگزیده جایزه انجمن منتقدان سانفرانسیسکو معرفی شد، در میان شانس‌های نامزدی در گلدن گلوب هم جای گرفت.

به گزارش سینماسینما،‌ انجمن منتقدان فیلم سانفرانسیسکو، «فروشنده» را به عنوان یکى از نامزدهاى دریافت جایزه بهترین فیلم خارجى معرفى کرد. این انجمن کار خود را در سال ٢٠٠٢ آغاز کرده و متشکل از روزنامه نگاران و منتقدان ساکن سانفرانسیسکو است. «فروشنده» در این بخش با فیلم‌هاى «ال»، «خدمتکار»، «نرودا» و «تونى اردمن» رقابت مى‌کند. برندگان این رقابت روز یکشنبه در تاریخ یازدهم دسامبر (بیست و یکم آذر ماه) معرفى خواهند شد.

همچنین آن تامسون نویسنده بخش جوایز سینمایی وب‌سایت ایندی‌وایر پیش‌بینی خود از نامزدهای جوایز گلدن‌گلوب را منتشر کرد. او در این پیش‌بینی «فروشنده» را یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان دانست. در پیش‌بینی منتقد ایندی‌وایر «فروشنده» برای دریافت جایزه گلدن‌گلوب با فیلم «او» به کارگردانی پل ورهوفن، «تونی اردمان‌»‌ به کارگردانی مارن آده، «خولیتا» به کارگردانی پدرو آلمودوار و «کنیز» به کارگردانی پارک چان ووک رقابت خواهد کرد.

نامزدهای هفتادوچهارمین دوره جوایز گلدن‌گلوب دوشنبه ۲۲ آذر (۱۲ دسامبر) اعلام خواهد شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 35051 و در روز شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲:۱۳
2024 copyright.