دکلمه‌ی میترا حجار در عاشقانه‌های لوریس چکناواریان

دکلمه‌ی میترا حجار در عاشقانه‌های لوریس چکناواریان

لوریس چکناواریان به همراه یک ارکستر زهی عاشقانه‌هایش را در حالی روی صحنه می‌برد که میترا حجار نیز در کنسرت اشعار شاعران ایرانی را دکلمه می‌کند.

به گزارش سینماسینما؛ لوریس هایکازی چکناواریان یکی از مشهورترین چهره‌های فرهنگی در ایران و ارمنستان است. اهمیت او در موسیقی ایران تنها به خاطرِ کیفیت کارهای اجرایی‌اش نیست؛ او یکی از محبوب‌ترین رهبران کلاسیکِ ایرانی است که توانسته این موسیقی را برای عامه‌ی مردم بدل به موسیقی شیرینی کند و حالا هم قرار است همراه با ارکستر بزرگ در فضای باز کاخ نیاوران به اجرای برنامه بپردازد.

در کنسرت او که «دوستت دارم» نام دارد؛ میترا حجار (بازیگر) نیز اشعار شاعران ایرانی را دکلمه خواهد کرد. در واقع عاشقانه‌ها یا لاو سانگ‌های لوریس چکناواریان برای اولین بار به همراه یک ارکستر زهی و دکلمه‌ی میترا حجار اجرا خواهد شد.

ازجمله قطعاتِ این برنامه می‌توان به No love no life، ، Love، Eternal Love، ،Longing for you، Love for ever، Lullaby، Happiness of love، god is love، celebration of love اشاره کرد. همچنین در بخش دوم این کنسرت قطعاتی چون Introduction ،Aria، Nostalgia، Rostam & Sohrab   Suite، King Cyrus (The marriage of Mandana & Cambyses)، Celebration Waltz، Thanks Giving ،Dance و Landing of the Ark اجرا می‌شود.

او در عمر هنری خود بیش از ۱۰۰ اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، امی و ای‌اس‌وی منتشر کرده است. ساخته‌های چکناواریان توسط گروه ارکسترهای مختلفی مانند ارکستر سمفونیک لندن، ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر هال، ارکستر فبلارمونیک هلسینکی، ارکستر سمفونیک هلسینکی، ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک نیویورک اجرا شده‌اند.

او بیش از ۷۵ اثر شامل سمفونی، اپرا، موسیقی مجلسی، کنسرتو برای پیانو، ویلن، گیتار، ویولن سل و پیپا، موسیقی باله، آثاری برای گروه کر، یک رکوئیم، و یک اوراتوریو و بیش از ۴۵ موسیقی فیلم ساخته‌است.

فستیوال موسیقی بارانا قرار بود از چهاردهم تا بیست و دوم مرداد سال جاری به مدت یک هفته در کاخ گلستان برگزار شود اما فعلا به دلایلی که هنوز از سوی مسئولان فستیوال تشریح نشده؛ به کاخ نیاوران منتقل شده است..

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 23134 و در روز شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹:۰۱
2024 copyright.