رئیس جدید بفتا معرفی شد/ توجه به تفاوت‌های نژادی

کریشندو ماجومدار تهیه‌کننده آثار تلویزیونی برنده جایزه امی، جایگزین پیپا هریس و رییس جدید بفتا شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، کریشندو ماجومدار تهیه‌کننده تلویزیون به عنوان رییس آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون انگلیس موسوم به بفتا انتخاب شد. او اولین رییس رنگین‌پوست در تاریخ ۷۳ ساله بفتا و جوانترین آن در ۳۵ سال گذشته است.

اتخاذ این تصمیم که شب گذشته اول ژوئن در کنفرانس سالانه و آنلاین این آکادمی گرفته شد از قبل انتظار می‌رفت، چراکه پیش از این ماجومدار معاونت این مقام را بر عهده داشت و به طور سنتی، معاون جای رییس خود را در آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون انگلستان می‌گیرد.

دوره ریاست کریشندو ماجومدار برای ۳ سال آینده ادامه خواهد داشت. پیش از او پیپا هریس تهیه‌کننده درام جنگی «۱۹۱۷» این مقام را در اختیار داشت.

این تهیه‌کننده جوان در بیانیه‌ای در این باره گفت: امسال، سالی سخت و دوره‌ای آشفته برای بسیاری از اعضای صنعت ما بود. بعد از سال‌ها کار کردن با پیپا، اعضای خلاق و کارمندان متعهد بفتا، می‌خواهم که این نهاد در قلب بازسازی این صنعت پس از دوره کرونا باشد. بسیار مهم و حیاتی است که مطمئن شویم از همه افراد با هر سبقه و نژاد و جنسیتی حمایت می‌شود. تنوع و گوناگونی در خون بفتا است و ما به راهبری خود در تغییرات حقیقی در این صنعت ادامه خواهیم داد.

این نهاد انگلیسی به تازگی و در پی بروز اعتراض‌هایی مبنی بر بی‌اعتنایی به اقلیت‌های نژادی و قومی از انجام اصلاحات گسترده در ساختار و نحوه انتخاب برگزیدگان خود پرده برداشت.

کریشندو ماجومدار از ۱۴ سال پیش و با بر دوش داشتن مسئولیت‌های مختلف در کمیته‌های گوناگون، بخشی از آکادمی بفتا بوده است.

از آثار او می‌توان به درام «من – I am»  برای شبکه ۴ و کمدی برنده جایزه امی «Hoff the Record» اشاره کرد. تهیه مجموعه کمدی «Sick Of It» و مجموعه مستند «ناله‌های زندگی» از دیگر آثار اوست.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 136758 و در روز سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۱:۴۰
2024 copyright.