رادیو سلامت با برنامه های متنوع میزبان سال ۱۴۰۱ می شود

 

دکتر صدیقه اعتمادسعید مدیر رادیو سلامت درباره ویژه برنامه های سال تحویل گفت: به استقبال فصل بهار و رسیدن سال نو می رویم. امسال فصل بهار را که آغاز تقویم و رویش و رشد و نمو است با میلاد وجود گرانقدر امام عصر (عج) جشن می گیریم. کلمه تحول و امید با بهار همراه است، همین طور که در دعای تحویل سال هم همه آن را بر زبان می‌آورند و از خداوند می‌خواهند، حالمان را به بهترین شکل متحول کند. در سال جدید رادیو سلامت به عنوان اولین و پرمخاطب ترین رسانه تخصصی کشور در حوزه سلامت و بهداشت مانند سال های گذشته به رصد و بررسی نیاز ها و اولویت های سلامت در کشور پرداخته است.
وی ادامه داد: می دانیم که همه گیری کرونا مشکلات عدیده ای را به هموطنان عزیز و نیز سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل کرد و البته این موضوع بسیاری از اولویت ها و مسائل دیگر در حوزه سلامت هم را تحت الشعاع قرار داد. از جمله حوادث و آسیب های ترافیکی. مدیر رادیو سلامت تاکید کرد: متاسفانه در سالی که گذشت آمار بسیار نگران کننده ای از کشته ها و مصدومین حوادث ترافیکی گزارش شد که مایه تاسف و هشداری است برای پیشگیری. لذا رادیو سلامت از ماه های پایانی سال ۱۴۰۰ پویش سالم برانیم _سلامت بمانیم را آغاز کرد که خوشبختانه مورد توجه شورای سیاست گذاری سازمان هم واقع شد و انشاالله به صورت پیگیر در سال جدید هم ادامه خواهد داشت و امیدواریم گامی موثر در جهت حفظ سلامت و ایمنی خانواده ها در سفر های نوروزی و در ادامه سفر های فصل بهار و تابستان باشد. خبر ها و تحقیقات علمی نشان می دهد که اثرات واکسیناسیون سیر جهش های ویروس کرونا به سمت و سویی می رود که دانشمندان امیدوارند به تدریج خطر این بیماری در حد آنفولانزا کاهش یابد. اما در دوره پسا کرونا با مسائل و پدیده های نو و تازه ای مواجه خواهیم بود که توجه ویژه ای را می طلبد.
اعتمادسعید عنوان کرد:راهکارهای مقابله ای در آسیب های روانی بعد از سانحه، مشکلات وسواس، سوگ های ناتمام و اختلالات روانی و جسمی مختلفی که افراد را در این دوره درگیر کرده از اولویت های جدول محتوایی برنامه های گروه سلامت روان ما در سال ۱۴۰۱ خواهد بود. تقارن آغاز سال نو و حلول ماه مبارک رمضان اتفاق میمونی است که زمینه ساز توجه به سلامت معنوی و نشاط اجتماعی در جامعه است از این رو در برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان به این موارد توجه خاصی شده است و سعی کردیم در افطار و سحر های ماه مبارک محتوا و ساختار غنی و متنوعی را برای مخاطبان فهیم رادیو سلامت طراحی کنیم.
مدیر رادیو با اشاره به برنامه های رمضان توضیح داد: در برنامه افطار امسال همراه مخاطبان ناشنوا و کم شنوا با زبان اشاره از طریق فضای مجازی احکام را می آموزیم وبا ترویج سفره‌های کوچک افطار در مساجد بیمارستانها و اماکن عمومی فرهنگ افطاری ساده را احیا می کنیم. آنچه امروز جامعه ما نیاز اساسی به آن دارد، امید، آگاهی و نشاط است و در برنامه های گروه سلامت اجتماعی ما ،بر این سه مهم تمرکز بیش از پیش شده است. در سال آینده در برنامه های مختلف گروه سلامت اجتماعی، طنز های محتوا محور، میز گرد های اجتماعی و اطلاع رسانی مناسب پیش بینی شده که امیدواریم مورد توجه و پسند مخاطبان قرار گیرد. توجه به سلامت غذایی خانوارها و آگاهی رسانی در خصوص تغذیه با توجه به نیاز های گروه های مختلف سنی جامعه با همکاری تولیدکنندگان داخلی از طرح های جدیدی است که در سال ۱۴۰۱ تقدیم شنوندگان خوب رادیو سلامت خواهد شد.کرامت و حقوق خانواده در بخشهای مختلف اسناد بالا دستی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید و توجه قرار گرفته است. بدین لحاظ اولویت گروه خانواده، حمایت از عزت و کرامت همسری، فرزندپروری و توجه ویژه به آسیبهای خانواده و راههای پیشگیری و مقابله با آن و ارتقای کمی و کیفی جمعیت است.
وی در پایان گفت:متاسفانه ملاحظات و نگرانی های دوران کرونا سبب شد آمار ابتلا به بیماری های غیرواگیر در برخی از موارد افزایش نگران کننده ای داشته باشد. از این رو در سال آتی گروه سلامت جسم و تندرستی رادیو سلامت تمرکز ویژه ای بر پیشگیری و آگاهی بخشی در این خصوص خواهد داشت. پویش قلب سالم را برای پیشگیری از سکته های قلبی و کاهش مرگ ومیر ناشی از آن در سال آینده با کمک مخاطبان وسفیران سلامت پیش خواهیم برد.رسیدن بهار با وجود کرونا و ادامه زندگی در این دوران، امیدی پررنگ می‌خواهد که در چهره افراد دیده می شود، رویش در گیاهان و تغییر آب و هوا توانسته امید را در جامعه ایجاد کند و تمام مردم با شور و اشتیاق به دنبال استقبال از بهار باشند. البته که رعایت‌های خاص کرونایی را نیز باید در تمام شرایط داشته باشیم و این خود تحولی در روزمرگی آدمی است. سالم زیستن را در تمام رفتارهای اجتماعی از جمله سبک رانندگی سر لوحه برنامه های سال جدید قرار دهیم و مراقب سلامت خود، خانواده و جامعه باشیم. برای همگان تحول جان که سلامت وبازگشت به فطرت الهی و مراقبت از آن است را در سال جدید خواهانم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 172098 و در روز سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹:۲۰
2024 copyright.