رادیو سلامت دلایل حذف وزیر بهداشت از شورای عالی انقلاب را بررسی کرد

 

سید مویدعلویان، رئیس نظام پزشکی استان تهران صبح امروز در برنامه به زندگی سلام کن رادیو سلامت با اشاره به حذف وزیر بهداشت و دیگر وزرا و نمایندگان مجلس از شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تصمیمات این شورا اعتراض کرد.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، سید موید علویان در گفت‌و‌گو با رادیو سلامت پیرامون دلایل حذف وزیر بهداشت از شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید: دلایل حذف وزیر بهداشت را باید از کسانی پرسید که ایشان را از شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کرده‌اند. البته فقط وزیر بهداشت از این شورا حذف نشده و وزیر ورزش و جوانان، رییس دانشگاه آزاد، رییس کمیسسیون آموزش، رییس کمیسیون بهداشت و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و. . هم توسط این افراد از شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف شده اند.

وی می‌افزاید: سوالی که اکنون وجود دارد این است که ستاد انقلاب فرهنگی که بعدها بر اساس قوانین و مقررات به شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شده است، به چه دلیل تاسیس شده و در تشکیل این شورا چه لزومی وجود داشته است که باید به شورا تبدیل شود. این شورا در حوزه فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها تاثیر گذار است و در زمانی از انقلاب که ساختارهای موازی نداشتیم مجبور به تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی شدیم.

علویان ادامه می‌دهد: یکی از ایراداتی جدی که اکنون به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد است بحث قانونگذاری این شورا است. بحث قانونگذاری در ساختار شورای انقلاب فرهنگی نمی‌گنجد و وظیفه این شورا نیست. اما وقتی ایراداتی به این شورا گرفته وارد کی شود شروع به حذف منتقدان می‌کنند.
وی با اشاره به دلیل حذف وزیر بهداشت از این شورا می‌گوید: در بحث افزایش ظرفیت پزشکی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر بهداشت همراه با ۳ نفر از بخش‌های حاکمیتی مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کرده و طرحی را به تصویب رسانده‌اند که به مداق دوستان در شورای انقلاب فرهنگی خوش نیامده و در عکس العمل به تصویب این مصوبه تصمیم به حذف وزیر بهداشت از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفت.
علویان در شرح وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید: شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر قانونی را می‌خواهد وضع کند وظیفه شورای نگهبان در وتو این قانون چگونه است، تطبق قوانین وضع شده با قانون اساسی و شرع را چه ارگانی انجام می‌دهد. مجلس شورای اسلامی باید با یک لایحه فوری برای تعیین تکلیف شورای انقلاب فرهنگی اقدام کند. با توجه به عزل وزیر بهداشت و دیگر وزرا و نمایندگان مجلس وجود این شورا زیر سوال می‌رود و اصلا برای چه باید این شورا ادامه داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: در ارتباط با تعیین روسای دانشگاه‌ها ما یک مجلس داریم و یک وزیر بهداشت که رییس دانشگاه تعیین می‌کند. بعد از تایید مجلس و انتخاب رئیس دانشگاه توسط وزیر، به چه دلیل باید شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت این رییس دانشگاه را تایید کند و اصلا این تایید برای چیست.
علویان می‌افزاید: آموزه‌هایی درباره ارتباطات بین الملل و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و انقلابی وظیفه همه وزرا و وزارت خانه هاست. تداخل وظایف شورای انقلاب فرهنگی با وزارت علوم و وزارت بهداشت و کمیسیون‌های تصمیم گیرنده در مجلس باعث ایجاد این مشکل شده و برخی افراد که نمی‌دانیم چه کسانی هستند تصمیم به کوچک‌سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته اند. به زبان ساده گعده‌ای درست کرده‌اند که درباره مسائل کشور تصمیم بگیرند و وزرا و نمایندگان مجلس هم که برای این دوستان ایجاد مزاحمت می‌کرده‌اند عزل شده تا این تصمیمات راحت‌تر گرفته شود.

موید علویان در پایان با اشاره به ورود هر چه سریعتر مجلس به این عزل‌ها تشریح می‌کند: مجلس شورای اسلامی باید ۳پس از حذف ۳ رییس کمیسون مجلس وظیفه خود بداند که به این مسئله ورود کرده و نسبت به تعیین تکلیف شورای انقلاب فرهنگی اقدام کند. به واقع با این عزل‌ها به مجلس گفته‌اند تو کاره‌ای نیستی و ما خودمان قانونگذار هستیم. یکی از مواردی که این دوستان قانونگذاری کرده‌اند این است که محمدودیت استفاده مردم از اینترنت خانگی را به تصویب رسانده‌اند اما واقعیت این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه قانونگذاری ندارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 171882 و در روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶:۳۷
2024 copyright.