راهیابی «یلدا» به بزرگترین جشنواره سینمای مستقل آمریکا

فیلم «یلدا» ساخته مسعود بخشی به عنوان یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی داستانی سینمای جهان جشنواره معتبر «ساندنس» آمریکا انتخاب شد.

به گزارش سینماسینما، این رویداد سینمایی که سی و پنجمین دوره آن از تاریخ ۲۳ ژانویه تا ۲ فوریه (۳ تا ۱۳ بهمن) در ایالت یوتای آمریکا برگزار خواهد شد، فهرست فیلم های بلند بخش های مختلف خود را اعلام کرد که فیلم سینمایی «یلدا» ساخته مسعود بخشی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش فیلم‌های بلند داستانی سینمای جهان این جشنواره به روی پرده می‌رود.

این فیلم با تهیه‌کنندگی علی مصفا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمده و در «ساندنس» به عنوان محصول ایران/فرانسه/آلمان/سوییس به نمایش درمی‌آید. تعداد ۱۱۸ فیلم بلند از میان ۲۱۵۵ فیلم بلند ارسالی به «ساندنس» انتخاب شده‌اند و فهرست فیلم‌های کوتاه انتخابی نیز در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

جشنواره فیلم «ساندنس» بزرگترین جشنواره سینمای مستقل در آمریکا و از مهمترین جشنواره های جهان محسوب می‌شود که توسط «رابرت ردفورد» بازیگر و کارگردان برجسته سینمای آمریکا در سال ١٩٨١ برای کشف و معرفی فیلمسازان مستقل و آثار بدیع سینمایی راه‌اندازی شد.

«یلدا» با موضوع بخشش، یکی از تولیدات مشترک جدی سینمای ایران در سال‌های اخیر است که تهیه‌کنندگانی از فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ، لبنان و ایران آن را تولید کرده و شرکت پیرامید اینترنشنال پخش جهانی آن را به‌عهده دارد. «ساندنس» نخستین نمایش جهانی «یلدا» خواهد بود که در ایران توسط علی مصفا و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه (مسعود و محمود بخشی) و حمایت ایرج تقی‌پور و بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است.

عوامل این فیلم عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: مسعود بخشی، دستیار اول کارگردان: آرش نعیمیان، مدیر برنامه‌ریزی: فواد چاومه، فیلمبردار: یولیان آتاناسوف، صدابردار: دانا فرزانه‌پور، مجری طرح: کامبیز صفاری، جانشین تولید: کتایون ارسنجانی، طراح صحنه: لیلا نقدی پری، طراح لباس: رعنا امینی، طراح چهره‌پردازی: لیلا ثانی، مدیر هنری: محمود بخشی، تدوین: ژاک کمتس.

صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و  با حضورفرشته صدرعرفایی بازیگران این فیلم هستند.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 126414 و در روز پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۵:۰۲
2024 copyright.