راه‌اندازی جایزه کیم جی سئوک در جشنوار بوسان

جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان اعلام کرد: جایزه‌ای تحت عنوان کیم جی سئوک به عنوان یادبود این چهره تاثیرگذار سینمای آسیا راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش سینماسینما، مسئولان برگزاری بیست‌دومین جشنواره بین‌المللی بوسان در بیانیه‌ای اعلام کردند که جایزه کیم جی سئوک را به عنوان یادبود و به افتخار این سینماگر تاثیرگذار اهل کره جنوبی راه‌اندازی کرده‌اند که تمام زندگی خود را وقف کشف کارگردانان جوان آسیایی و حمایت از رشد سینمای آسیا کرد.

کیم جی سئوک نایب رئیس و برنامه‌ریز اجرایی جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی بود که امسال و در حالی که برای حضور در جشنواره کن ۲۰۱۷ به فرانسه سفر کرده بود، در سن ۵۷ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

به عقیده بسیار از فیلمسازان آسیایی از کیم جی سئوک به عنوان قلب سینمای آسیا و جشنواره بوسان یاد می‌کنند.

او به عنوان یکی از بنیانگذاران جشنواره بوسان در طول مدت بیش از ۲۰ سال به حمایت از سینماگران جوان آسیایی پرداخت و نقش مهمی در تثبیت جایگاه جشنواره بوسان به عنوان یک رویداد مهم سینمایی ایفا کرد.

جایزه کیم جی سئوک به بهترین اثر جشنواره در بخش پنجره‌ای رو به سینمای آسیا اعطاء خواهد شد و هیئت داوران این جایزه حدود ۱۰ فیلم از ساخته‌های مستعدترین کارگردانان جوان آسیایی را در این بخش به عنوان نامزدهای دریافت جایزه معرفی می‌کنند و در نهایت دو فیلم به عنوان برنده جایزه کیم جی سئوک انتخاب می‌شوند که با اعطای جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری تقدیر خواهند شد.

بیست‌ودومین جشنواره فیلم بوسان از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ اکتبر (۲۰ تا ۲۹ مهر) در کره جنوبی برگزار می‌شود و امسال الیور استون کارگردان مطرح هالیوودی در راس هیئت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی قرار دارد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 65040 و در روز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳:۵۱
2024 copyright.