رسول صدرعاملی در مصاحبه مطبوعاتی در جشنواره مسکو: تحریم‌کنندگان، هشتاد میلیون ایرانی را هدف تیرهای خود قرار می‌دهند

پس از نمایش موفق فیلم «سال دوم دانشکده من» در چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو که از ۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت در مرکز روسیه برگزار می شود، در جریان نشست مطبوعاتی، خبرنگاران حاضر درباره نکات فیلم و ضرورت کنجکاوی پیرامون احساسات درونی شخصیت های داستان سخن گفتند.

به گزارش سینماسینما، رسول صدرعاملی، کارگردان فیلم، در پاسخ به پرسش خبرنگار روس مبنی بر اینکه چرا هیچ‌کدام از شخصیت‌های فیلم شما، خوشبخت نیستند، گفت: «اینکه مهتاب در نهایت به درک درستی از جایگاهش می رسد و راهش را پیدا می‌کند خود عین رستگاری و خوشبختی است.» در ادامه با اصرار خبرنگار مبنی بر اینکه پس چرا مردان فیلم شما خوشحال نیستند، افزود: «شما چه تعریفی از خوشحال بودن و خوشبختی دارید؟ ما چهل سال است که تحریم هستیم و این مردم ما را افسرده کرده است. در حال حاضر چندین استان کشور من توسط سیل از بین رفته اند و به خاطر تحریم ها هیچ کس نمی تواند به مردم ما کمک کند، و این حتی از جنگ مسلحانه هم بدتر و وحشتناک تر است. چون جنگ مسلحانه گروهی از مردم را از بین می برد اما با این فشار تحریم‌ها به تدریج همه‌ ما افسرده و منهدم می‌شویم. صلیب سرخ نمی‌گذارد به هموطنان من کمک رسانی شود. به نظر شما خوشبختی یعنی چه؟!»

صدرعاملی گفت: «نمی گذارند صلیب سرخ جهانی و کشورها به ما کمک کنند ضمن این که آنها با تحریم هایشان هرروز به یک یک هشتاد میلیون جمعیت کشور من شلیک می‌کنند تا ما را محو کنند ولی نمی توانند؛ هرسال هزاران فیلم کوتاه در ایران ساخته می‌شود و هم اکنون همزمان با جشنواره فیلم مسکو سی و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ما با شکوه در حال برگزاری است.»
در ادامه کیریل رازلوگوف – برنامه ریز جشنواره، مجری نشست مطبوعاتی و منتقد مطبوعاتی به تمجید از سینمای ایران پرداخت و از بابت عدم امکان حضور در جشنواره‌ جهانی فیلم فجر به دلیل همزمانی این رویداد با جشنواره‌ فیلم مسکو ابراز تاسف کرد.

رسول صدرعاملی ضمن تایید صحبتهای او افزود: «با توجه به مجموعه‌ شرایطی که پیش‌تر درباره اش صحبت کردم، تحریم ها و فشار اقتصادی و ویرانی، اما هم اکنون در کشورم سی و هفتمین دوره‌ جشنواره‌ جهانی فیلم فجر در حال برگزاری است، و این گویای این موضوع است که چقدر مردم کشور من عاشق سینما هستند. سالیان سال سرزمین ما سرزمین شعر و ادبیات بوده است، در هر خانواده ای حداقل یک نفر شاعر وجود داشت. اما حالا کشورم به سرزمین سینما تبدیل شده و در هر خانواده ای حداقل یک نفر عاشق سینماست. جوانان سرزمین من هر ساله از اقصی نقاط ایران، از شهرها و روستاهای دورافتاده تا کلانشهرها ، هزاران فیلم کوتاه تولید می‌کنند.»

رسول صدرعاملی درباره‌ هزینه‌ تولید فیلم و اینکه آیا برای ساخت فیلم از‌ کمک‌ نهادهای دولتی استفاده شده است یا خیر توضیح داد: «ما به عنوان یک بخش تولید خصوصی در سینمای ایران فعالیت می‌کنیم و من برای هیچکدام از فیلم‌هایم هیچ کمکی از نهادهای دولتی نگرفته ام. هزینه‌ ساخت این فیلم تقریبا ۱/۵ میلیون دلار است که توسط مسعود ردایی تهیه کننده‌ی فیلم و خودم پرداخت شده است. دولت اجازه بدهد ما فیلم‌هایمان را تولید کنیم و نمایش بدهیم ، لازم نیست به ما کمک کند! تهیه کننده فیلم من مسعود ردایی است و صددر صد هزینه نقد فیلم را پرداخته است.»

چند تن از خبرنگاران حاضر به تحسین موسیقی فیلم ساخته‌ کریستف رضاعی پرداختند و درباره‌ نحوه‌ ساخت موسیقی فیلم سوال کردند. صدرعاملی در این خصوص اظهار کرد: «کریستف قبل از ساخت فیلم، فیلمنامه را مطالعه می‌کند و از جمله آهنگ سازانی است که درک تصویری بالایی دارد.»
فیلم «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی، تهیه کنندگی مسعود ردایی و پخش بین المللی شرکت ایرایماژ در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم مسکو حضور دارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 111125 و در روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۱۴:۳۲
2024 copyright.