رسول صدرعاملی : هیچ سالی به طعم گس امسال نبوده است/ما سینما را دوست داریم

 

رسول صدرعاملی در سرمقاله نشریه روزانه جشنواره فیلم فجر نوشت : به هر حال جشنواره فیلم فجر در تمام دورانی که از آن گذشته ، دوران راحت و ساده ای نبوده است. ولی به نظرم امسال دشوارترین سالی است که جشنواره فیلم فجر برگزار می شود ، به دلیل شرایطی که جامعه در آن قرار گرفته است .مجموعه ای از مخاطبان جوان جشنواره که دختران و پسران جوان هستند به دلیل شرایط اجتماعی یک کم دور افتاده اند و قهر کرده اند .امیدوارم دل آنها به دست آورده شود و آنها برگردند . جوانهایی که مخاطبان اصلی همه این فیلمها هستند و هر کدام به هرحال دور شده اند .امیدوارم جشنواره بتواند به روزهای اوج خود برگردد.
هر سال حضور من و فیلمهایم در جشنواره به یک شکلی بوده است .از زمان فیلم گلهای داودی حضور من در جشنواره شروع شد و بعد از آن با پاییزان و فیلمهایی مثل دختری با کفشهای و من ترانه ۱۵ سال دارم ، حضورم ادامه پیدا کرد .هر سال جشنواره ،‌برای من حس وحال خودش را داشته است ولی هیچ سالی به طعم گس امسال نبوده است .
جشنواره فیلم فجر در این سالها به نظر می رسد محلی برای کشف استعدادهای جوان شده است .به طور طبیعی نسل جدید می آید . خوب آنها پر از خلاقیت هستند .اگر درک شوند می توانیم امیدوار باشیم که سینمای خوبی در آینده داشته باشیم ،اگر موانعی برای فیلمسازی جوانان ایجاد نشود و یا موانع آنها کمتر شود.
امیدوارم همانطور که در چند سال اخیر با فیلمسازان جوان کار کرده ام بتوانم این همکاری را با آنها ادامه بدهم و البته خودم هم کار کنم .
درباره جشنواره فیلم فجر امسال نیز باید بگویم حالا باید مجموعه فیلمها دیده شود تا ببینیم چه شده است .الان فقط فیلم خوب ساختن مهم نیست و باید بهترین باشی .
به نظر می رسد جشنواره امسال جشنواره پر شوری است و جشنواره در هر شرایطی مخاطبین خود را خواهد داشت.
مهم این است که جشنواره مخاطبین قدیمی و وفادار خود را از دست ندهد وگرنه مخاطبین جدید همیشه هستند
جشنواره فیلم فجر برند خود را همیشه حفظ کرده است .ما سینما را دوست داریم و باید پای همه چیز آن ایستاد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 184310 و در روز شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۵:۳۶
2024 copyright.